اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

بررسی پژو ۲۰۷ صندوقدار – ۵ دلیل برای خرید این خودرو

بررسی پژو ۲۰۷ صندوقدار - ۵ دلیل برای خرید این خودرو

قبل از شروع بررسی پژو ۲۰۷ صندوقدار ، کمی به تاریخچه مختصر تولید این خودرو در شرکت ایران خودرو می پردازیم. این سدان در دی ماه سال ۹۵، طی مراسمی رونمایی شد و در این مراسم، مدیران ارشد این شرکت اعلام کردند که کار طراحی پژو ۲۰۷i صندوقدار کاملاً در ایران انجام شده است و ۹۰ درصد آن در داخل کشورمان تولید خواهد شد.

آقای وزیری، مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو در مراسم رونمایی اظهار کرده بود که ۳۷ شرکت قطعه ساز داخلی و ۲ شرکت خارجی در تولید این خودرو مشارکت داشته‌اند. او همچنین در قسمت دیگری از گفته های خود در مراسم مذکور از سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی ایران خودرو برای راه اندازی خط تولید پژو ۲۰۷ صندوقدار خبر داده بود. سوالی که مطرح می‌شود این است که، برای تولید خودرویی که عیناً مشابه آن به نام پژو ۲۰۶ صندوق دار خط تولید دارد و فقط تغییراتی در چراغ‌ها و سپرها و کلاً تغییرات ظاهری روی آن اعمال شده، این ۵۰ میلیارد تومان برای چه چیزی هزینه شده است؟

با بررسی پژو ۲۰۷ صندوقدار به موتور نام آشنای TU5 برمی خوریم. موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با حجم ۱.۶ ، ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور! خودرو به کمک یک گیربکس نام آشنای اتومات ۴ دنده دیگر به نام AL4 این خروجی‌ها را به چرخ‌های جلوی خود انتقال می‌دهد. پیشرانه پژو ۲۰۷i صندوق دار با بهره گیری از استاندارد آلایندگی یورو ۴، در شهر به ازای هر صد کیلومتر ۱۰.۱ لیتر، در جاده به ازای هر صد کیلومتر ۵.۸ لیتر و به صورت ترکیبی، ۷.۳ لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی بنزین مصرف می‌کند.

پژو ۲۰۷ صندوقدار با داشتن ابعادی برابر با ۴۲۱۱ میلی متر طول، ۱۶۶۹ میلی متر عرض و ۱۴۵۶ میلی متر ارتفاع و وزن کلی معادل ۱۱۱۳ کیلوگرم، جزو سدان های کامپکت دسته بندی می‌شود. طبق اعلام ایران خودرو در کاتالوگ رسمی، پژو ۲۰۷i صندوق دار حداکثر سرعتی برابر با ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت داشته و صفر تا صد را می‌تواند در ۱۲.۶ ثانیه پر کند.

 

۱ – موتور نسبتاً کم مصرف

پژو ۲۰۷i صندوقدار از موتور معروف TU5 استفاده می‌کند. این موتور با خروجی‌های قابل قبول برای خودرویی ۱۱۵۰ کیلوگرمی، در مدل‌های مختلفی از خانواده محصولات ایران خودرو استفاده شده و امتحان‌های خود را به خوبی پس داده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های موتور مذکور، می‌توان به مصرف کم آن اشاره کرد که در حالت ترکیبی معادل ۷.۳ لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. از دیگر نقاط قوت این موتور می‌توان به صدای کم، قدرت خوب، استاندارد آلایندگی بالا و شتاب مناسب اشاره کرد.

 

۲ – امکاناتی قابل قبول

به طور کلی، پژو ۲۰۷ صندوقدار به امکانات و تجهیزات خوبی مجهز شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی مانند سیستم مالتی مدیا، USB، GPS، DVD و بلوتوث موبایل، ۴ عدد بلندگو، ۲ عدد توییتر، خروجی آمپلی فایر، پورت ورودی سیستم صوتی اضافی، آنتن اکتیو، فرمان برقی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC)، فرمان تلسکوپی، تهویه مطبوع اتومات، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، صندلی راننده قابل تنظیم در شش جهت به صورت دستی و صندلی شاگرد قابل تنظیم در چهار جهت به صورت دستی، صندلی عقب تاشو دو تکه (۱/۳-۲/۳)، پشت سری جلو و عقب قابل تنظیم.

آینه‌های جانبی برقی تاشونده گرمکن دار، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، دیلایت، سیستم روشنایی ترک هوم (Follow Me Home)، تریم خاکستری، تودوزی پارچه‌ای، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، سیستم قطع کن سوخت، کروز کنترل، امکان دسترسی به صندوق عقب، اسپویلر عقب، کلید قفل کن و باز کن درب صندوق عقب، دماسنج روی داشبورد و چند مورد دیگر اشاره کرد.

 

۳ – سیستم ترمز

در شرایطی که این روزها در بازار ایران، برخی مدل‌های ۱۵۰ میلیونی ترمزهای عقب کاسه‌ای دارند، پژو ۲۰۷i صندوقدار حداقل از این نظر چیزی کم نگذاشته است. ترمزهای این خودرو در جلو از نوع دیسکی خنک شونده بوده و در چرخ‌های عقب، شاهد استفاده از ترمز دیسکی هستیم. از دیگر تجهیزات سیستم ترمز این خودرو می‌توانیم به سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBD و سیستم ترمز اضطراری خودکار EBA اشاره کرد که این مورد آخر، اگر واقعاً توسط ایران خودرو روی پژو ۲۰۷i صندوق دار ارائه شود، جای تحسین خواهد داشت.

عقب پژو ۲۰۷ صندوقدار

 

۴ – کابین

اولین موردی که در طراحی کابین این خودرو به چشم می زند، استفاده از صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی در مرکز داشبورد است که حس و حالی زیبا و مدرن به خودرو بخشیده است. دیگر تغییر قابل توجه در این خودرو استفاده از یک غربیلک فرمان جدید است که از نظر ما، در مقایسه با مدل قبلی زیباتر شده است. در مورد امکانات کابین هم که در بخش مربوط به امکانات توضیحات کاملی ارائه کردیم.

کابین پژو ۲۰۷ صندوقدار

 

۵ – ایمنی نسبتاً خوب

درباره تست تصادف در بررسی پژو ۲۰۷ صندوقدار ایران خودرو مطمئن نیستیم، ولی در تست تصادف موسسه ANCAP استرالیا، پژو ۲۰۷i صندوق دار اورجینال تصادف ۵ ستاره ایمنی را دریافت کند. بیایید امیدوار باشیم که مدل ایرانی آن هم بتواند از نظر ایمنی عملکرد مشابه آن را داشته باشد.

پژو ۲۰۷i صندوقدار همچنین به تجهیزات ایمنی و امنیتی بسیار خوبی هم مجهز شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه‌ای، سیستم هشدار ورود غیرمجاز، سیستم قطع کن سوخت به هنگام تصادف، ایزوفیکس، قفل ایمنی کودک و یکی دو مورد دیگر اشاره کرد.

زمان ارسال پست: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۱ دسته بندی: بررسی خودرو تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.