اخبار و مطالب
7 روز گذشته
4

مشخصات تیگو ۸ پرو

مشخصات تیگو 8 پرو

نسل جدید چری تیگو ۸ پرو یا تیگو ۸ پلاس ، روی پلتفرم پرحاشیه T1X طراحی شده است. پلتفرمی که مهندسان سابق ب‌ام‌و، جنرال‌موتورز و فورد در توسعه آن کار کرده‌اند. آنطور که شرکت می‌گوید زبان بصری این خودرو پیرو نسل سوم سبک Life in Motion است. به همین دلیل بوده که این خودرو تا حدودی شبیه به دیگر مدل شرکت یعنی چری اکسید TXL از آب درآمده است.

شاید بخوانید: معرفی فونیکس FX

چراغ‌های چری جدید از فناوری AFS یا حرکت هم‌زمان با فرمان استفاده می‌کنند. این فناوری خودرو را قادر می‌سازد تا هنگام پیچیدن تا ۱۵ درجه زاویه داشته باشند. طول، عرض و ارتفاع ۴۷۲۲، ۱۸۶۰ و ۱۷۴۵ میلی‌متری تیگو ۸ پلاس حاکی از یک شاسی‌بلند معقول با سایز متوسط است.

تیگو ۸ پرو ، به لحاظ رفاهی و ایمنی نیز آپشن های قابل توجهی دارد، رادار نقطه کور، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم ضد لغزش، کنترل در سربالایی و پائینی، شش عدد ایربگ(جلو – جانبی – پرده ای و …) از جمله امکانات مهم ایمنی این خودرو می باشد.

به لحاظ رفاهی نیز این خودرو دارای امکاناتی چون سقف پاناروما، دوربین ۳۶۰ اچ دی(با کیفیت بسیار بالا)، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی و سیستم گرمایش است، همچنین این خودرو دارای کول باکس و بازشدن برقی صندق عقب با حرکت پا می باشد که از تیگو ۸ پرو یک شاسی بلند مجهز می سازد.

چری تیگو ۸ نسل اول با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری توربو به بازار عرضه می‌شد. برای نسل دوم نیز چری دقیقا از همین موتورها استفاده کرده است. حالا باید دید که مدیران خودرو، کدام موتور را برای تیگو ۸ ایران درنظر می‌گیرد.

مدل ۲۳۰TCI ۲۹۰TGDI
نوع موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱.۶ لیتری توربو
قدرت ۱۵۶ اسب بخار ۱۹۷ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر ۲۹۰ نیوتن متر
گیربکس CVT ۷ دنده دوکلاچه اتومات
مصرف ترکیبی ۶.۴ لیتر ۶.۸ لیتر

قیمت چری تیگو ۸

در بازار چین، قیمت چری تیگو ۸ با موتور ۱.۵ لیتری، حدود ۱۲۱ هزار یوآن یا معادل تقریبی ۱۸ هزار دلار است. اما اگر موتور ۱.۶ لیتری را سفارش دهید، قیمت چری تیگو ۸ حدود ۱۲۵ تا ۱۶۰ هزار یوآن می‌شود؛ یعنی تقریبا ۱۹ تا ۲۵ هزار دلار (۶۰۶ میلیون تومان) با دلار ۲۴۲۰۰ تومانی.

برای بازار ایران نیز هنوز قیمت چری تیگو ۸ مدیران خودرو مشخص نشده است.

زمان ارسال پست: ۰۲ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۷ دسته بندی: اخبار تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.