در خودروهای پژو ۲۰۶ فرانسوی تولید شده بین سالهای ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۱، چندین قطعه الکترونیکی حیاتی از جمله فیوزها و رلهها در جعبههایی تحت عنوان جعبه فیوز قرار دارند.
این خودروها دارای دو نوع جعبه فیوز اصلی هستند که وظایف مختلفی را در سیستم برقرسانی خودرو بر عهده دارند:
۱. جعبه فیوز محفظه موتور (BSM)
- نامهای دیگر: BM34 (که نوع FULL MAX آن در مقاله ذکر شده است).
- محل نصب: زیر کاپوت خودرو (که اصطلاحاً به آن محفظه موتور میگویند).
۲. جعبه فیوز داخل کابین 206 (BSI)
- محل نصب: در داخل کابین راننده، سمت چپ زیر داشبورد. دقیقاً زیر قاب فرمان و بالای پدالهای گاز، کلاچ و ترمز قرار دارد.
نکته: منظور از جعبه فیوز داخل موتور (BSM) این است که محل نصب آن در محفظه زیر کاپوت است و نباید تصور کرد که این جعبه درون خودِ موتور خودرو قرار دارد.
با توجه به جدول رنگ بندی در بالا، رنگ فیوزها نشان دهنده جریان قابل تحمل آنها می باشد.
رنگ مشکی(۱ آمپر)
رنگ خاکستری( ۲ آمپر )
رنگ بنفش (۳ آمپر)
رنگ صورتی (۴ آمپر )
رنگ بژ(۵ آمپر )
رنگ قهوه ای (۷/۵ آمپر)
رنگ قرمز (۱۰ آمپر)
رنگ آبی( ۱۵ آمپر )
رنگ زرد (۲۰ آمپر)
بیرنگ( ۲۵ آمپر )
رنگ سبز (۳۰ آمپر )
کهربایی( ۴۰ آمپر )
چند نکته خیلی مهم درباره ی فیوزها :
نکته اول : هرگز فیوز بارنج بالاتر جایگزین فیوزی که آسیب دیده نکنید .




