لکسوس LX600 2022 تیپ Ultra Luxury تنها نمونه ای از یک شاسی بلندی فول سایز است که برای افراد قدرتمند خواهان آرامش و تجمل نسبی ساخته شده و گاهی اوقات به آفرودری توانمند هم احتیاج دارند.
تریم مورد نظر یعنی Ultra Luxury نسبت به هر لکسوس اسپرتی که تابحال بوده، راحتی بیشتری (و صندلی های کمتر) دارد و قیمت ۱۲۷۹۴۰ دلاری آن را به یک معامله نسبی در میان خودروهایی با پیکربندی صندلی های مشابه تبدیل می کند.
البته، گزینههای بسیار عالی در این کلاس وجود دارد که قیمت کمتری دارند، از جمله کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور قدیمی. اما نه تجهیزات چهار صندلی و یک کنسول تمام قد را ارائه می دهند و نه استعداد آفرود جدیدترین شلسی بلند لکسوس را دارند.
با این حال، LX Ultra Luxury دارای معایب زیادی است. سواری نرم به بهای مهارت در هندلینگ تمام می شود و در حالی که سرنشینان عقب با صندلی های ماساژور پذیرایی می شوند، ردیف جلو این کار را انجام نمی دهد.
با این قیمت، هر دو اسکلید و نویگیتور صندلی های جلو بهتری دارند. اما اگر به راننده خود اهمیت نمی دهید، لکسوس LX600 Ultra Luxury یک راه عالی برای رانندگی است.
نگاهی کوتاه | لکسوس LX 600 |
موتور | ۶ سیلندر ۳.۵ لیتر توربوشارژ |
قدرت و گشتاور | ۴۰۹ اسب بخار / ۶۴۹ نیوتن متر |
ظرفیت بکسل | ۳۶۲۸ کیلوگرم |
مصرف سوخت | شهری ۱۳.۸/ جاده ۱۰.۷/ ترکیبی ۱۲.۳ |
قیمت این مدل | ۱۲۷.۳ هزار دلار |
طراحی
- رنگ بیرونی: منگنزی درخشنده(براق)
- رنگ داخلی: مشکی
- اندازه چرخ: ۲۲ اینچ
لکسوس LX600 2022 با داشتن یکی از بزرگترین جلوپنجرههای دوکی لکسوس، اولین برداشت جسورانهای را ایجاد میکند.
چراغهای تیز جلو و عقب تا حدودی با خودروهایی مانند کراس اوورهای Lexus NX و RX شباهت دارند، اگرچه خط سقف عمودی و گلخانهای گرهخورده همگی نمایانگر LX هستند.
این شاسی بلند پرچمدار جایگاه بلند و خطرناک خود را حفظ می کند، که شخصیتی ناهموار و آماده برای مسیری که برخی (از جمله خود من) دوستش خواهند داشت، به شما می دهد.
اما به طور کلی، LX کمی در طراحی نامرتب و بیهدف به نظر میرسد، به خصوص در مقایسه با مرسدس بنز GLS با طراحی ظریف و لینکلن نویگیتور.
در داخل، لکسوس LX600 دارای یک کنسول مرکزی یکپارچه با دو صفحه نمایش لمسی مجزا است. جلوپنجره عمودی و داشبورد کم عمق، حالات آفرود را بیشتر می کند و یک دید عالی را روی کاپوت تخت فراهم می کند.
صندلیهای جلو و عقب دارای روکشهای جذابی بر روی تکیهگاهها هستند، با حالتهای همسان روی دستهها.
کیفیت مواد به طور کلی در اکثر مکانهایی که لمس میکنید خوب است، اگرچه یافتن پلاستیکهای سخت زیر زانو کار سختی نیست – با توجه به ساخت بینظیر سدان LS و کوپه LC مایوسکننده است. به طور کلی، LX به اندازه کافی خوب است، اما فاقد ویژگی خاص مدل های پرچمدار دیگر است.
راحتی داخل کابین
- ظرفیت صندلی: ۴ نفر
- پیکربندی صندلی: ۲/۲
- ظرفیت بار: ۱۱۶۰ لیتر (تا پشت ردیف دوم صندلی ها)
به لطف سیستم تعلیق بادی با دمپرهای تطبیقی، لکسوس LX شهرت پیشینیان خود را برای راحتی عالی در جاده و سواری نرم حفظ کرده است.
عرض بدنه تا حدی صمیمیت بین سرنشینان راست و چپ ایجاد میکند، اما هر چهار صندلی به لطف حالتی ایستاده و بلند، فضای بیشتری دارند.
سرنشینان جلو با صندلیهای راحت و دربرگیرنده حمایت میشوند، اما همانطور که قبلاً اشاره کردم، عملکرد ماساژ وجود ندارد، یک حذف غمانگیز در خودرویی به این گرانی. حداقل آنها به اندازه کافی خوب تنظیم می شوند تا به راننده و سرنشین جلو موقعیت صندلی راحتی بدهند.
یک نکته، فضای پای رسمی عقب فقط ۳۳.۸ اینچ است، اما من گمان میکنم که این یک استاندارد اندازهگیری مصنوعی است که صندلیهای عقب خوابیده LX و زیرپایی سمت راست قابل نصب را در نظر میگیرد.
من برای توضیح بیشتر با شرکت لکسوس تماس گرفتم، زیرا LX بسیار راحتتر به نظر میرسد، با فضای کشیدهای که کمبود فضای انگشتان پا در زیر صندلیهای جلو را جبران میکند.
ردیف دوم LX Ultra Luxury مکان مناسبی است، به خصوص اگر کسی از جلو سوار نشود، میتوانید صندلی سرنشین را به سمت جلو تا کنید.
مقایسه فضاهای داخل | فضای سر عقب/جلو | فضای پا عقب/جلو | فضای بار پشت ردیف دوم |
لکسوس LX600 | ۳۷.۸ / ۳۸.۷ اینچ | ۴۱.۱ / ۳۳.۸ اینچ | ۱۱۶۰ لیتر |
کادیلاک اسکالید | ۴۲.۳ / ۳۸.۹ اینچ | ۴۴.۵ / ۴۱.۷ اینچ | ۲۰۶۴ لیتر |
اینفینیتی QX60 | ۳۹.۹ / ۴۰.۰ اینچ | ۳۹.۶ / ۴۱.۰ اینچ | ۱۴۰۴ لیتر |
لندرور رنجرور | ۳۹.۳ / ۳۹.۲ اینچ | ۳۹.۹ / ۴۰.۴ اینچ | ۱۱۵۲ لیتر |
لینکلن نویگیتور | ۴۱.۸ / ۴۰.۰ اینچ | ۴۳.۹ / ۴۱.۱ اینچ | ۱۶۲۸ لیتر |
این صندلی برای حداکثر استراحت تنظیم شده و فوقالعاده راحت است. با یک موقعیت خوب برای نشستن و پشتیبانی خوب حتی برای یک سفر طولانی.
همچنین یک جفت صفحه نمایش ۱۱.۴ اینچی سرگرمی در جلوی هر سرنشین صندلی عقب وجود دارد و یک صفحه نمایش لمسی نصب شده در کنسول مرکزی تنظیمات صندلی، تنظیمات آب و هوا و تنظیمات سرگرمی را کنترل می کند.
امکانات لکسوس LX600
- صفحه نمایش مرکزی: نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی + نمایشگر ثانویه ۷.۰ اینچی
- نمایشگر کلاستر ابزار: ۸.۰ اینچ
- اپل کارپلی/اندروید اتو بیسیم: هر دو فعال
من و همکارانم قبلاً تعریف زیادی در مورد مزایای سیستم اطلاعات سرگرمی تویوتا/لکسوس جدید کرده ایم، اما این واقعاً خوب است.
اپل کارپلی بیسیم و اندروید اتو امکانات خوبی هستند، اما نرمافزار سرگرمی اطلاعاتی آنقدر خوب است که در صورت تمایل میتوانید از گوشی هوشمند خود چشمپوشی کنید.
علاوه بر صفحه نمایش اصلی ۱۲.۳ اینچی عریض و روشن، یک صفحه نمایش ۷.۰ اینچی پایین تر در پشته مرکزی نیز وجود دارد که عملکردهای خارج از جاده، حالت های رانندگی و اطلاعات آب و هوا را نمایش می دهد.
صفحه نمایش هدآپ ساده اما موثر است. واقعیت افزوده وجود ندارد، اما توجه به سرعت و ایمنی فعال آسانتر است و یک دوربین دید فراگیر منظم وجود دارد که حتی آنچه را که مستقیماً در زیر ماشین است نشان میدهد و تصاویر دوربین را در حین حرکت LX به هم میچسباند.
فقط دو تا شکایت دارم اول، ناامید کننده است که ویژگی های متصل (ناوبری، رادیو اینترنتی، و دیگران) بخشی از یک طرح اشتراک هستند – من از پرداخت ۲۰ دلار در ماه برای ۸ میلیون سرویس مختلف خسته شده ام.
ثانیاً، واقعاً باید یک دکمه هوم وجود داشته باشد که جابجایی بین میرورینگ گوشی هوشمند و عملکردهای سرگرمی تعبیهشده را آسانتر کند.
هندلینگ و مشخصات فنی
- موتور: ۶ سیلندر ۳.۵ توربو
- ۴۰۹ اسب بخار قدرت / ۶۴۹ نیوتن متر گشتاور
- گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک
موتورهای V8 روان معروف لکسوس یک گونه در خطر انقراض هستند، اما جایگزین آنها یک موتور V6 دو توربو شارژ بوده که ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
این اعداد بالاتر از مدل پایه ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی رنجروور است، اما از موتور ۶.۲ لیتری V8 کادیلاک اسکالید و ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو لینکلن نویگیتور کمتر هستند.
با این حال، لکسوس LX 600 هیچ مشکلی برای بلند شدن و حرکت ندارد، همراه با آهنگی جذاب و شگفتآور عجیب و غریب از موتور. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک دنده ها را به طور نامحسوسی تعویض میکند و نیرو را از طریق دیفرانسیل مرکزی قفل شونده تورسن به هر چهار چرخ می فرستد.
این تفاوت با سیستم چهارچرخ متحرک استاندارد LX با برد پایین قابل انتخاب به خوبی اجرا می شود. اگرچه من تمایلی به ریسک کردن خطوط بیابانی روی یک ماشین ۱۳۰۰۰۰ دلاری نداشتم، همکارم تحت تأثیر استعداد LX در جاده خاکی در اولین رانندگی خود با خودرو قرار گرفت، حتی اگر آن مسیرها خیلی ناهموار نبودند.
سیستم تعلیق بادی فوق الذکر می تواند LX را چندین اینچ از ارتفاع سواری استاندارد ۸.۳ اینچی آن بالا ببرد – لکسوس میزان آن را مشخص نکرده است، اما به نظر زیاد است.
همچنین مجموعهای از فناوریهای خارج از جاده، از جمله گیجسنجهای دیجیتالی، مانیتورهای چرخش چرخ، کنترل خزیدن با سرعت پایین، سیستم کمکی چرخش عقب که چرخ عقب را در گوشههای تنگ قفل میکند و Multi-Terrain Select با حالتهایی برای سنگهای شل، در دسترس است.
برف و گل و ماسه این سیستم نرمی فنر، پاسخ دریچه گاز و مداخله کنترل پایداری را در صورت نیاز تنظیم میکند و به رانندگان اجازه میدهد تا از موانع بزرگ عبور کنند یا چرخها را در صورت لزوم از بین مواد شل کوبیده نگه دارند.
از رقبای اصلی خود، تنها رنج روور به همین اندازه از فناوری های آفرود برخوردار است.
افسوس که لکسوس بزرگ برای راحتی چشمگیر و وضعیت افسانه ای آفرود خود، فداکاری هایی می طلبد. در حالت Comfort، سیستم تعلیق با فنر نرم مانند یک SUV بسیار مدرنتر روی اتصالات انبساط میچرخد.
این حرکات در حالتهای اسپرت و اسپورت پلاس خفه میشوند، اما پس از آن سواری به بهای آسایش سرنشینان محکمتر میشود.
هیچ مقدار تعویض دکمه نمی تواند پدال ترمز اسفنجی را درست کند. قدرت توقف کافی برای این شاسی بلند بزرگ وجود دارد، اما ورودی اعتماد به نفس زیادی را القا نمی کند.
تجهیزات ایمنی لکسوس LX600
- سیستم کمک راننده: سطح ۲
تک تک ویژگیهای کمک راننده و ایمنی در زرادخانه لکسوس در هر LX 600 استانداردی نیز موجود است.
این یعنی کروز کنترل تطبیقی، جلوگیری از خروج از خط فعال، نظارت بر نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده و کمک پارک فعال.
حتی سیستم دوربین پانوراما استاندارد است. همه اینها در ترافیک بسیار خوب عمل می کند و LX را به یک همراه فوق العاده در سفر جاده ای تبدیل می کند. فقط همه چیز را تنظیم کنید و از سواری لذت ببرید.
با این حال، مطمئن شوید که دستان خود را روی فرمان نگه دارید. Lexus LX 600 مدل ۲۰۲۲ حداقل هنوز این امکان را ندارد که دستیار راننده هندزفری Teammate شرکت را ارائه دهد.
مغز الکترونیکی این خودرو قادر به بروزرسانیهای هوایی می باشد، بنابراین ممکن است نمونههای موجود در آینده بتوانند Teammate را دریافت کنند.
مصرف سوخت
خودروها | شهری / جاده / ترکیبی |
لکسوس LX 600 | ۱۳.۸ / ۱۰.۷ / ۱۲.۳ |
کادیلاک اسکالید | ۱۴ / ۱۲.۳ / ۱۴.۷ |
اینفینیتی QX60 | ۱۳ / ۱۲.۳ / ۱۵.۶ |
لندرور رنجرور | ۱۸ / ۹ / ۱۱.۲ |
لینکلن نویگیتور | ۱۴.۷ / ۱۰.۷ / ۱۳ |
قیمت لکسوس LX600
- قیمت پایه: ۸۸.۲ هزار دلار
- قیمت مدل تست شده در این بررسی: ۱۲۷.۳ هزار دلار
اگرچه لکسوس LX600 پایه و پنج سرنشینه با قیمت ۸۸۲۴۵ دلاری رقابتی شروع می شود، مدل Ultra Luxury انتخاب شده من ۱۲۷۳۰۰ دلار قیمت دارد و تنها رنگ اضافی آن یک لایه رنگ ۵۹۵ دلاری است.
در این راستا، LX یک معضل بسیار ناگوار را ارائه می دهد. آرامش و کیفیت داخلی آن در جاده از کادیلاک اسکالید پلاتینیوم پایینتر است که با سیستم چهار چرخ متحرک و سیستم خودران سوپر کروز ۱۱۴۵۶۵ دلار قیمت دارد.
رنجرور جدید را نیز میتوان با هزینههای مشابه با فهرستی طولانی از ویژگیهای راحتی و راحتی داشت. حتی با بیشترین امکانات، لیبل سیاه لینکلن نویگیتور ۱۱۱۶۳۰ دلار است.
اما هیچ یک از این خودروها به اندازه LX 600 Ultra Luxury راحتی صندلیهای عقب را ارائه نمیدهند و تنها رنجرور میتواند با شهرت یا فناوری آفرود لکسوس برابری کند.
این امر LX 600 را به وسیله نقلیه ای با جذابیت بسیار خاص تبدیل می کند – اگر شما باید راحتی در سطح Learjet را برای دو سرنشین عقب داشته باشید، لعنت به هر چیز دیگری، Ultra Luxury تنها گزینه برای کمتر از ۱۳۰ هزار دلار است.
مشخصات لکسوس LX600 2022 | |
موتور | ۶ سیلندر ۳.۵ توربو |
قدرت | ۴۰۹ اسب بخار |
گشتاور | ۶۴۹ نیوتن متر |
۰ تا ۱۰۰ | ۷.۱ ثانیه |
محور محرک | دو دیفرانسیل |
طول/عرض/ارتفاع | ۱۸۸۵/۱۹۹۰/۵۰۸۵ میلیمتر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
فضای بار(لیتر) | ۱۱۶۰ |
مصرف ترکیبی (لیتر) | ۱۲.۳ |
ارتفاع کف خودرو از زمین | ۲۱ سانتی متر |
وزن | ۲۶۹۶ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۸۸.۲ هزار دلار |
قیمت مدل تست شده | ۱۲۷.۳ هزار دلار |