اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

گران ترین پلاک خودرو جهان ؛ پلاک ۱۲۳ قطر با قیمت ۱۲ میلیون دلار

پرداخت مبالغ بالای یک میلیون دلار برای خرید خانه‌های لوکس یا خودروهای کلکسیونی چندان عجیب نیست؛ اما بعضی ثروتمندان برای ادوات جانبی و تزئینات کم‌اهمیت نیز پول گزاف هزینه می‌کنند یا همان گران ترین پلاک خودرو در جهان.

تصاویری از یک لامبورگینی اونتادور SV در موناکو منتشر شده است که پلاک ۱۲۳ قطر دارد. بر اساس ادعای بعضی افراد، این پلاک در یک حراجی به قیمت ۱۰ میلیون یورو (معادل ۱۱٫۸۷ میلیون دلار) فروخته شده است. این شرایط با توجه به موارد مشابه دیده‌شده در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، سابقه دارد.

خودروی دارای پلاک ۱۲۳ قطر، نسخه‌ای ویژه از اونتادور SVJ است که رنگ سفارشی سفید صدفی با تزئینات فیبر کربن دارد. کالیپرهای قرمزرنگ و رینگ‌های سیاه نیز تأیید می‌کنند که مالک، علاقه‌مند مدل‌های خاص و شخصی‌سازی‌شده است.

تنها ۸۰۰ دستگاه اونتادور SVJ در دنیا وجود دارد. این محصول مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی ۶٫۵ لیتر ۱۲ سیلندر با قدرت ۷۵۹ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتن‌متر است تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲٫۹ ثانیه و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت فراهم کند. آستانه قیمت اونتادور SVJ در زمان ثبت نام، ۵۷۴ هزار دلار بود.

زومیت

زمان ارسال پست: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۵ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.