اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

کندترین خودروی پلیس ، سیتروئن امی

کندترین خودروی پلیس ، سیتروئن امی

طبق اطلاعات منتشر شده، سیتروئن امی بطور گسترده برای به عنوان خودروی پلیس در گارد ساحلی به خدمت گرفته می شود. با آنکه امی خودرویی مناسب برای تعیقب مجرمان نیست اما به عنوان یک الکتریکی با سطح آلایندگی صفر می تواند میزان هزینه سوخت و همچنین آلودگی هوا در گشت زنی نیروی پیلس (در مناطق ساحلی) را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

یکی از مقام های عالی رتبه پلیس یونان در این رابطه می گوید: قرار نیست هر روز در مناطق ساحلی جرمی رخ دهد که نیاز به تعقیب سریع داشته باشد. در حال حاضر، روزانه میزان زیادی بنزین توسط خودروهای پلیس تنها برای گشت زنی های منظم از بین می رود که نقش مهمی در افزایش آلودگی هوا و آسیب به محیط زیست دارد. بنابراین استفاده از یک خودروی الکتریکی کوچک کاملا مفید خواهد بود و در صورت نیاز به تعقیب سریع مجرمان نیز می توان با ارسال یک پیام به نزدیک ترین خودروی پیلس سریع، آنرا وارد عملیات کرد.

اما در رابطه با سیتروئن امی که قبلا در گروه خودروی عصر ایران نیز معرفی شده(اینجا)، باید بگوئیم این کوچولوی فرانسوی دو درب از یک باتری ۵.۵ کیلووات ساعت با برد حرکتی ۷۵ کیلومتر استفاده می کند و بیشینه سرعت آن حدود ۴۵ کیلومتر برساعت است.

سیتروئن امی از منظر ابعاد فقط ۲۴۱۰ میلیمتر در طول توسعه یافته است. این عدد در عرض به ۱۳۹۰ میلیمتر و در ارتفاع به ۱۵۲۰ میلیمتر می رسد. وزن خالص خودرو نیز بدون باتری برابر با ۴۲۵ کیلوگرم است. افزوده شدن باتری با توجه به حجم، بین ۶۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه می کند.

نکته جالب آنکه، استفاده از امی به عنوان خودروی پلیس موجب جلب نظر گردشگران نیز می شود و با توجه به طراحی دوست داشتنی اش، به نوعی حضور نیروی نظامی در فضای گردشگری را بیش از هر زمان قابل پذیرش می کند.

زمان ارسال پست: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۴ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.