اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

کنترل صدای جاده با فناوری جدید هیوندای

کنترل صدای جاده با فناوری جدید هیوندای

شرکت هیوندای در حال حاضر روی سیستمی کار می کند که در نوع خود، اولین نمونه بوده و آن کنترل صدای جاده‌ فعال RANC می باشد. این سیستم جدید بر اساس تکنولوژی فعلی کنترل صدای فعال با نام ANC مخصوص این شرکت آماده شده است.

فناوری ANC به‌ شکلی فعال با استفاده از آزاد کردن موج‌ های صدایی تداخلی در برابر صدای وارد شده به کابین، موجب کم شدن نویز و صدا های مزاحم گشته که همین روش، صدای موتور خودرو و جاده‌ را به طرز جالبی در کابین کاهش می دهد. سیستم مورد نظر دقیقا از نظر عملکرد در جهت مخالف با بلوکه کردن صداهای مزاحم با استفاده از مواد ضد صدا می‌باشد.

در طرف دیگر ماجرا، سیستم جدید RANC توانایی دارد تا انواع متنوع نویزها را بررسی نموده و موج‌ های صدای تداخلی را تولید نماید. برای نمونه، این فناوری می‌تواند با صدا های تولید شده توسط لاستیک‌ ها و رینگ‌ ها یا صداهای متعلق به جاده مقابله کند.

 

نحوه عملکرد سیستم RANC

سیستم مورد بحث از یک حسگر شتاب برای محاسبه مقدار لرزشی که از جاده به خودرو وارد می شود استفاده کرده و همزمان نیز کامپیوتر کنترل هم صدای جاده را بررسی می‌کند.

فقط و فقط ۰.۰۰۲ ثانیه مقدار زمانی است تا این سیستم صدا را آنالیز نموده و موج صدایی تداخلی را تولید نماید. این نوع امواج صدا بوسیله پردازنده سیگنال دیجیتالی تولید می گردند. در ادامه عملکرد این مجموعه، یک میکروفون، پیوسته وضعیت خنثی‌ کردن صدای جاده را تحلیل کرده و اطلاعات آن را به پردازنده سیگنال دیجیتالی ارسال می کند. RANC توانایی آن را دارد آنالیزهای دقیقی از نویزها را تولید کند و سپس محاسباتی سریع را برای مقابله با نویز جاده‌ انجام دهد.

عملکرد سیستم کنترل صدا جاده RANC

بررسی سیستم کنترل صدا جاده RANC

طبق گفته شرکت هیوندای، سیستم کنترل صدا جاده RANC می‌ تواند تا میزان قابل توجه ۳ دسی‌بل صدای کابین را کاهش دهد. البته این روش به معنی کم شدن وزن خودرو نیز می باشد چون از مواد و قطعات جاذب صدای کمتری استفاده خواهد شد.

زمان ارسال پست: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | ۲۲:۲۰ دسته بندی: اخبار, تکنولوژی تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.