اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

عرضه چری اومودا ۵ توسط مدیران خودرو با برند فونیکس

عرضه چری اومودا 5 توسط مدیران خودرو با برند فونیکس

چری اومودا ۵ Omoda

برند فونیکس در مرحله اول با عرضه تیگو۸ پرو به عنوان پرچمدار خودروهای لوکس مدیران وارد بازار خواهد شد و در مراحل بعد نیز تیگو۷پرو و آریزو۶پرو با این برند پا به عرصه خواهند گذاشت. همچنین سطح خدمات فروش و پس از فروش خودروهای فونیکس (FOWNIX) در جایگاه بالاتری نسبت به سایر محصولات ام وی ام است و مدت گارانتی بیشتری هم برایمحصولات این برند لحاظ می شود.

خودروهای شاسی‌بلند چری طی سالیان گذشته با نام تیگو معرفی شده‌اند اما اکنون چری قصد دارد تا نام دیگری را نیز به خانواده کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها اضافه کند. این خودروها با پیشوند اومودا شناخته خواهند شد و تجسم مدرن‌تری از محصولات خانواده تیگو خواهند بود. چری اومودا ۵ نیز نسخه مدرن‌تری از چری تیگو ۵ محسوب می‌شود، خودرویی که از چند سال پیش تاکنون میزبان آن در ایران بوده‌ایم.

چری اومودا ۵ از نظر ابعاد و اندازه کاملا مشابه تیگو ۵ است. طول ۴۴۰۰ میلی متر طول، ۱۸۳۰ میلی متر، عرض ۱۵۸۵ میلی متر ارتفاع و فاصله بین دو محور ۲۶۳۰ میلی متر ابعاد این خودرو را تشکیل می‌دهند. رینگ‌های ۱۸ اینچی و جلوپنجره جدید چری موسوم به جلوپنجره کهکشانی نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

همانند بسیاری از خودروهای مدرن امروزی، صفحه نمایش‌های به هم پیوسته قسمتی از فضای کابین اومودا ۵ را به خود اختصاص داده‌اند. دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی وظیفه نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی و مجموعه نشانگرها را بر عهده دارند و تقریبا هیچ دکمه فیزیکی در کابین خودرو مشاهده نمی‌شود.

زیر کاپوت چری اومودا ۵ یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر GDi قرار دارد که حداکثر ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را برعهده دارد. اومودا ۵ همانند اکثر کراس‌اوورهای چینی تک دیفرانسیل است و توانایی آفرود ندارد، با این حال سیستم تعلیق مستقلی برای چرخ عقب خودرو تدارک دیده شده است.

چری اومودا ۵ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ وارد بازار چین می شود اما این شرکت برنامه‌های صادراتی قابل توجهی برای این مدل دارد. ارسال به کشورهای آسیایی، آمریکای جنوبی، آفریقا و اروپا اعلام شده است. روسیه و برزیل نخستین کشورهایی هستند که پس از چین میزبان اومودا ۵ خواهند بود و در همین زمان این خودرو با برند فونیکس توسط مدیران خودرو وارد بازار ایران خواهد شد.

زمان ارسال پست: ۰۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۸ دسته بندی: مدیران خودرو تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.