اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

بررسی پیکاپ کلوت مکث موتور ( دایون V5 )

بررسی پیکاپ کلوت مکث موتور ( دایون V5 )

شرکت مکث موتور زیر مجموعه ماموت خودرو است که به تازگی از اولین محصول خود که نام آن را پیکاپ کلوت (دایون v5) گذاشته است رونمایی کرده است. این خودرو در بازارهای جهانی دیگر با پیشرانه ۲ لیتری توربو عرضه میشود اما بنا به درخواست شریک تجاری در ایران با پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو میتسوبیشی عرضه خواهد شد. شرکت خودروسازی چینی دایون در سال ۱۹۸۷ کار خود را آغاز کرده و با تولید محصولاتی مثل موتورسیکلت، کامیون و پیشرانه وارد بازار چین شد و هم اکنون نیز به تولید خودروهای برقی روی آورده است.

پیکاپ مکث کلوت دارای ابعاد ۵.۳۳ طول، ۱.۸۷ متر ارتفاع و ۱.۸۶ متر عرض می باشد و فاصله محوری خودرو چیزی در حدود ۳.۱ متر است که باعث میشود سرنشینان عقب بسیار راحت باشند.

 

کابین و امکانات رفاهی

وقتی سوار مکث کلوت میشوید اولین چیزی که متوجه آن میشوید کیفیت پایین متریال استفاده شده در کابین است و تا حد زیادی از پلاستیک خشک استفاده شده است که برای پیکاپی در این رنج قیمتی چندان قابل هضم نیست، همچنین کابین خودرو بسیار ساده طراحی شده و به دور از هرگونه طراحی خاص یا اغراق امیز و جلب توجه کننده است. در پیکاپ مکث کلوت یک مانیتور ۹ اینچی به چشم میخورد که عملکرد نسبتا خوبی دارد و باعث شده کمی از بی روحی کابین کم شود.

از امکانات و تجهیزات رفاهی داخل کابین مینوان به زاویه ورود ۲۹ درجه، زاویه خروج ۲۴ درجه، قابلیت حمل تا ۱۰۰۰ کیلوگرم، رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی، زاپاس فول رینگ، فرمان چرمی، دکمه کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، صفحه نمایش ۹ اینچی لمسی، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی ها، تنظیم برقی صندلی در ۶ جهت، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های تاشو با گرم کن، چراغ مخصوص روز، دوربین دنده عقب، رکاب جانبی آلومینیومی و رول بار فلزی اشاره کرد.

 

بررسی و مشخصات فنی

مکث کلوت برخلاف نمونه جهانی که از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو بهره میبرد از یک پیشرانه ۲۴۰۰ سی سی توربو ساخت میتسوبیشی بهره میبرد که قادر به تولید ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دنده دستی به هر چهار چرخ منتقل میشود و حداکثر سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است ظرفیت باک این خودرو حدود ۷۲ لیتر ومصرف سوخت آن طبق اعلام کارخانه ۱۰.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. طبق بررسی های به عمل آمده عدد اکتان لازم برای خودروی مکث کلوت حدود ۹۲ است که در صورت استفاده بنزین سوپر با این اکتان این پیشرانه بدون ناک زدن و صداهای اضافی به خوبی کار خود را انجام میدهد.

بررسی پیکاپ کلوت مکث موتور ( دایون V5 )

مکث کلوت یا دایون V5 که مجهز به گیربکس کمکی است دارای سه حالت است که عبارتند از : تک دیفرانسیل، کمک سبک ۴H و کمک سنگین ۴L. این خودرو دارای قفل دیفرانسیل اتوماتیک یا همان LSD با قابلیت بیش از ۵۰ درصد قفل شوندگی نیز می باشد.

LSD مخفف Limited Slip Differential به معنی دیفرانسیل لغزش محدود است. سیستم LSD به طور مکانیکی قدرت را با حداکثر چسبندگی ممکن به چرخ های عقب منتقل می کند که باعث کاهش هرزگردی میشود.

مکث موتور اعلام کرده است که برای این پیکاپ تقریبا ۲ تنی از لاستیکهای AT استفاده خواهد کرد که برای رانندگی در مسیرهای شهری و همچنین آفرود هر دو مناسب است.

از نقاط قوت این خودرو میتوان به سیستم تعلیق نسبتا نرم در قیاس با خودروهای رقیب، هماهنگی خوب گیربکس و موتور، ترمزهای خوب، قابلیت حمل بار تا یک تن و فضای بار با عمق خوب اشاره کرد، همینطور در تستهای آفرودی بدون نیاز به استفاده از دنده کمکی به راحتی از مسیرهای شیبدار و پستی بلندی ها عبور میکردیم و این پیکاپ حدودا ۲ تنی عملکرد قابل قبولی داشت. از نقاط ضعف این خودرو نیز میتوان به دردسرهای نگهداری از موتورهای توربوشارژ و نیاز این خودرو به بنزین سوپر با اکتان ۹۲ ،لگ توربو و کیفیت نسبتا پایین کابین اشاره کرد.

بررسی پیکاپ کلوت مکث موتور ( دایون V5 )

از سیستمهای امنیتی این خودرو میتوان به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ، سیستم ترمز ترکیبی (CBS)، سیستم کمکی ترمز (BAS)، سیستم پایداری الکترونیک (ESC) و دو ایربگ برای سرنشیان جلو اشاره کرد. پیکاپ مکث دارای ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب است.

زمان ارسال پست: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۰ دسته بندی: معرفی خودرو مونتاژ تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.