اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

پیکاپ جک KMC T9 در راه ایران

پیکاپ جک KMC T9 کرمان موتور

استقبال علاقه‌مندان وانت‌های چینی از KMC T8 کرمان موتور، فرصت مناسب برای محصول بزرگ‌تر و گران‌تر فراهم کرده است. پیکاپ جک KMC T9 احتمالا اواخر سال ۱۴۰۲ وارد بازار ایران می‌شود.

فرصت خرید مدل های پیکاپ دو چرخ محرک ساخت برند های معروف جهان برای دوستداران طبیعت گردی در ایران وجود ندارد. احتمالا همین دلیل، پیکاپ های چینی با وجود قیمت بالا، خریداران زیادی در کشور ما دارند.

به نظر می رسد که بسیاری از مردم صرفا وانت های دو چرخ محرک را به دلیل ظاهر بیرونی و قابلیت تردد در جاده های کوهستانی می خرند.

شرکت سازنده ماشین جک یا جی ای سی(JAC) با نام کاملJAC Motors در سال ۱۹۶۴ تاسیس شد. حدود ۱۵ سال سابقه در تولید خودروهای مسافری و خانوادگی در کارنامه این برند دیده می شود چون تاکنون بر ساخت کامیون های متوسط تمرکز داشته است.

برخلاف سابقه کم،تنوع خوبی در خودروهای تولیدی از جمله انواع سواری و شاسی بلند وجود دارد.همچنین یک مدل وانت پیکاپ و پنج مدل ون از این برند عرضه می شود.از سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۰ درصد سهام این خودروسازی به شرکت فولکس واگن آلمان فروخته شده است.

جک T9 به عنوان پیکاپ بزرگ و پرچمدار شرکت سازنده شناخته می شود. این محصول با نام هانتر یا هانتو(Han Tu) علاوه بر چین به بازار آمریکای جنوبی هم راه یافته و به زودی توسط کرمان موتور وارد کشور ما خواهد شد.

استفاده از گیربکس اتوماتیک باعث می شود T9 رده قیمتی متفاوتی با T8 داشته باشد و رقابت با آمیکو آسنا یا فوتون تونلند G7 اتوماتیک را آغاز کند.

 

طراحی ظاهری و نمای بدنه‌

با این که خیلی از تجهیزات فنی جک T9 با T8 مشترک است ولی این وانت ها تفاوت چهره‌ اساسی دارند. از طرفی، جک T9 کاملا تحت تاثیر جی‌ ام‌ سی کنیون ۲۰۲۳ (تصویر زیر) طراحی شده است.

جی‌ ام‌ سی کنیون ۲۰۲۳

جلو پنجره بسیار بزرگ با نشان تجاری JAC به رنگ کروم در نمای اصلی T9 جلب توجه می کند و چراغ های LED هستند.با وجود ابزارهای پلاستیک سیاه رنگ در نمای اصلی ،حالت مشبکی جلو پنجره و شکل شبیه حرف S،جلوه جذابی به T9 می دهد. حجم دهی جلو پنجره و جا سازی شیشه برفی سازگار با سایر اجزاست.

برای نمای جانبی ، خطوط بدنه در محل دستگیره ها و نزدیک رکاب ها دیده می شود. از سویی دیگر ،پنجره های کوچک و آینه جانبی بزرگ ، کمی ناسازگارند. رینگ ۱۸ ، تایرهای رولیک، حفاظ بار و ریل باربند از دیگر وسایل T9 هستند که در تصاویر رسمی این خودرو دیده می شوند.

پیکاپ جک KMC T9 کرمان موتور

در نمای عقب چراغ های مستطیلی مشابه دیگر پیکاپ ها برای T9 انتخاب شده اما سازنده تلاش کرده است با شکل پرزرق و زراندوزی LEDهای عمودی، کمی شخصی تر از رقبا عمل کند. سپر و چهارچوب گلگیر ها کاملا پلاستیکی هستند و ظاهرا استحکام کافی برای عبور از مسیرهای سخت را ندارند.

می توان با ارائه های زیبایی شناختی ،جک KMC T9 را یک پیکاپ دلپذیر در گروه وانت های چینی مونتاژ ایران توصیف کرد که البته با نکات منفی ،مانند مواد پلاستیکی زیاد در اجزای بدنه ارائه می شود. ابعاد T9 عبارتند از طول ۵۳/۳ متر ، عرض۱۹/۶ مترو ارتفاع ۱۹/۲ متر و فاصله محوری ۳۱/۱ متر است.

 

طراحی داخلی و نمای کابین

ساده سازی و زشتی در ترکیب داشبورد، یکی از مهم ترین نکات منفی برای جک T9 می باشد. نمایشگر لمسی ۱۰/۴ اینچ و نمایشگر دیجیتال پشت فرمان به عنوان ابزارهای مدرن این خودرو قابل توجه اند اما خروجی سیستم تهویه مطبوع و قاب هشت ضلعی با پرچم نقره ای هماهنگی چندانی با سایر اجزا ندارند.

کابین پیکاپ جک KMC T9 کرمان موتور

فرمان و دنده عوض کن همانند نمونه های دیده شده در جک K7 است. قسمت کوچکی از صفحه کلید از چرم ساخته شده و سایر قسمت ها پلاستیک سخت دارند.

مواد استفاده شده در جعبه ها و دکمه های کنترلی نیز چندان کیفیت بالایی ندارند. البته خریدار جک T9 می تواند از صندلیهای خوش فرم با چرم مصنوعی و خط دوخت زیبا رضایت داشته باشد.

 

مشخصات فنی جک KMC T9

موتور ۴ سیلندر ۲ لیتر توربو برای T9 قدرت ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور از ۱۹۰۰ دور در دقیقه تولید شده و گیربکس اتوماتیک ۸ دنده ای ZF با سیستم دو دیفرانسیل وجود دارد.

این خودرو با وزن خالص ۲۳۰۰ کیلوگرم به سرعت نهایی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و میزان مصرف سوخت ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را ارائه می دهد.

جک T9 از سیستم تزریق سوخت مستقیم (GDi) استفاده می کند. این خودرو در حالت رانندگی عادی چرخ محرک عقب است و به خواست راننده دو دیفرانسیل سبک یا سنگین را فعال می کند.

زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت جک T9 اعلام نشده اما با توجه به اطلاعات ۱۵ تا ۱۶ ثانیه احتمال داده می شود که مشابه T8 باشد. جک T8 مجهز به موتور ۲ لیتر توربو با ۱۷۴ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر و وزن ۱۹۶۵ کیلوگرم است.

پیکاپ جک KMC T9 کرمان موتور

 

امکانات رفاهی و ایمنی

مدل فول با امکانات کامل، مجهز به ۷ عدد کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری ESP و کنترل کشش TCS ، ترمز اضطراری خودکار، ترمزهای دیسکی به همراه سیستمهای ABS و EBD، کروز کنترل، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار هدایت بین خطوط، رادار نقطه کور، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی‌سیم، صندلی‌های جلو برقی با گرمکن، آینه‌های برقی تاشو و گرمکن داخلی، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف می باشد.

 

قیمت جک KMC T9 در بازار جهانی و ایران

نسخه بنزینی دو دیفرانسیل مجهز به موتور توربو در استرالیا با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و امکانات کامل، ۲۷ تا ۳۰ هزار دلار امریکا قیمت‌ گذاری شده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که جک KMC T9 در بازار ایران، حدود ۲.۵ میلیارد تومان قیمت داشته باشد.

 

رقبای جک KMC T9 کرمان موتور

مهم‌ترین رقیبان جک KMC T9 در ایران، فوتون تونلند G7 اتوماتیک و آمیکو آسنا هستند. نکته‌ی جالب، شباهت تونلند G7 با جک T9 در بخش فنی می باشد.

فوتون تونلند مونتاژ ایران خودرو کمی قدرت بیشتر و گشتاور کمتر، همراه گیربکس مشابه ارائه می‌کند. آمیکو آسنا اتوماتیک هم از موتور ۲.۴ لیتر توربو، قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر می‌گیرد که روی کاغذ، ضعیف‌تر از جک T9 است.

زمان ارسال پست: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۴۶ دسته بندی: اخبار کرمان موتور تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.