اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

پرمصرف‌ترین و کم مصرف‌ترین خودروهای مدل ۲۰۲۱ در آمریکا

پرمصرف‌ترین و کم مصرف‌ترین خودروهای مدل 2021 در آمریکا

موسسه حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا موسوم به EPA ، در چند روز گذشته با انتشار جدولی میزان مصرف سوخت خودروهای مدل ۲۰۲۱ موجود در این کشور را به نمایش گذاشته است.

در این جدول، کم مصرف‌ترین و پرمصرف‌ترین مدل‌های هر کلاس به تفکیک معرفی شده است. در میان مدل‌های دو نفره این دوقلوهای آلمانی-ژاپنی ب‌ام‌و Z4 sDrive30i و تویوتا GR Supra 2.0 هستند که به لطف موتور ۲ لیتری توربوشارژ خود مصرف بهتری نسبت به رقبای خود دارند. براساس بررسی‌های سازمان EPA این موتور در شهر، اتوبان و حالت ترکیبی به ترتیب ۹.۴، ۷.۳۵ و ۸.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند که با توجه به میزان خروجی و ذات اسپرت دو مدل راندمان مناسبی است.

در کلاس مینی‌کامپکت‌ها، رتبه نخست به پولستار وان رسیده است. این خودروی خوش‌استیل سوئدی به پشتوانه پیشرانه هیبریدی شارژی خود، مصرف ۵.۲۲ لیتر را در هر صد کیلومتر ترکیبی ارائه می‌کند. در کلاس ساب‌کامپکت‌ها یا همان خودروهای کوچک شهری مینی کوپر SE الکتریک با ثبت رکورد ۱۰۸ MPGe به جایگاه اول دست پیدا کرده است.

شاید بدانید شاخص MPGe مسافتی را که خودروهای الکتریکی با مقدار انرژی موجود در یک گالن سوخت (معادل ۳.۷ لیتر) یا ۳۶.۶ کیلووات ساعت الکتریسیته می‌توانند طی کنند، اندازه می‌گیرد. با این حساب میزان مصرف انرژی مینی کوپر SE الکتریک معادل مصرف ۲.۱۷ لیتر سوخت توسط یک اتومبیل بنزینی می‌شود.

در بین پرمصرف‌ها این بوگاتی شیرون Pur Sport است که با موتور ۱۶ سیلندر ۸ لیتری توربوشارژر خود و مصرف ۲۹.۴ لیتر در شهر، ۱۸ لیتر در اتوبان و ۲۳.۵ لیتر در حالت ترکیبی همه را شرمنده کرده است! لامبورگینی اونتادور کوپه و رودستر نیز از نظر میزان مصرف سوخت اصلا تعریفی نداشته و رکوردی مشابه با شیرون Pur Sport دارند. البته باید گفت اونتادور در اتوبان کمی بهتر بوده و در هر صد کیلومتر ۱۵.۶ لیتر بنزین دود می‌کند!

بوگاتی شیرون Pur Sport

بوگاتی شیرون Pur Sport

از جمله خودروهای شکم پرست حاضر در بازار آمریکا باید به بنتلی کانتیننتال جی‌تی، تمامی محصولات رولزرویس، مرسدس AMG GLA 35، سوبارو ایمپرزا اسپرت ۵ در و ولوو V60 CC AWD اشاره کرد. در جدولهای زیر می‌توانید لیست تمام مدل‌های کم مصرف و پرمصرف در هر کلاس را مشاهده کنید.

کم‌مصرف‌ترین خودروهای سواری 2021 در کلاس های مختلف

کم مصرف‌ترین خودروهای سواری ۲۰۲۱ در کلاس های مختلف

 

پر‌مصرف‌ترین خودروهای سواری 2021 در کلاس های مختلف

پر‌مصرف‌ترین خودروهای سواری ۲۰۲۱ در کلاس های مختلف

 

کم مصرف ترین پیکاپ ها 2021

کم مصرف‌ترین پیکاپ ها ۲۰۲۱

 

پر مصرف ترین پیکاپ ها 2021

پرمصرف‌ترین پیکاپ ها ۲۰۲۱

 

منبع: دیجیاتو

زمان ارسال پست: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۲ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.