اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

ون اینرودز محصول جدید بهمن موتور

ون اینرودز محصول جدید بهمن موتور

بروزرسانی ۳ اسفند ۱۴۰۰: ون جدید با نشان تجاری اینرودز امروز سه شنبه رونمایی شد و این خودرو از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ وارد بازار خواهد شد.

اینرودز به لحاظ فنی یک کارگو ون محسوب شده که برای اولین بار در این دسته محصول به بازار عرضه میشود. قیمت این محصول نیز ۴۹۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان اعلام شده است.

شرکت خودروسازی بهمن موتور به دنبال عرضه یک پنل ون کوچک به نام اینرودز (Inroads) می باشد که این روزها بیلبوردهای آن در سطح شهر تهران اکران شده ، البته هنوز بهمن موتور این خودرو را به صورت رسمی رونمایی نکرده است.

بهمن اینرودز در واقع همان دانگ فنگ C35 است که به زودی از سوی بهمن موتور وارد بازار خواهد شد. بر اساس آن چه تا کنون مدیران گروه بهمن در خصوص این محصول اعلام کرده‌اند، تولید بهمن اینرودز در ایران با داخلی‌سازی ۵۰ درصدی آغاز خواهد شد.

امروزه با گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای نوین، فروش خودروهای تجاری سبک مانند مینی‌تراک‌ها و پنل‌ون‌ها و خودروهای دیگری که برای حمل بار مناسبند و تردد آن‌ها در سطح شهر دردسر کم‌تری نسبت به کامیونت و خودروهای تجاری بزرگ‌تر دارد، افزایش یافته است. گروه بهمن نیز با همین رویکرد قصد دارد اینرودز را وارد بازار ایران کند تا جایگزینی امروز‌ی برای وانت‌های نیم تنی پیش روی مشتری‌های ایرانی قرار دهد.

ون اینرودز احتمال زیاد با موتور ۱.۵ لیتری (۱۴۹۸ سی‌سی) تنفس طبیعی در ایران عرضه خواهد شد که توان تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. یک جعبه دنده ۵ سرعته نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. با این ویژگی‌های اینرودز می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز تنها ۷.۱ لیتر بنزین می‌سوزاند.

با توجه به این مشخصات بهمن اینرودز از نظر قدرت در ردیف خودروهایی مانند تندر پیکاپ و بالاتر از سایپا ۱۵۱ و ایکو آریسان قرار می‌گیرد. ترمزهای بهمن اینرودز در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است. طول، عرض و ارتفاع بهمن اینرودز به ترتیب ۴۵۰۰، ۱۶۸۰ و ۲۰۰۰ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن ۳۰۵۰ میلی‌متر اعلام شده است.

بهمن اینرودز بر پایه یک شاسی نردبانی با ۹ اتصال عرضی طراحی شده و سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مک فرسون مستقل است و در عقب از فنر شمش ۵ لایه غیرمستقل بهره می‌برد.

بر اساس کاتالوگ‌های خارجی، وزن خالص بهمن اینرودز ۱۲۹۰ کیلوگرم و وزن نهایی آن ۱۹۷۰ کیلوگرم است. این بدان معناست که اینرودز با دو سرنشین توان حمل باری با وزن حدودی ۵۰۰ کیلوگرم را دارد. کابین مسقف این پنل ون دارای ابعاد ۲۵۵۰، ۱۴۸۰ و ۱۲۸۰ میلی‌متر است که فضایی حدود ۴.۸ متر مکعب را برای قرار دادن بار در اختیار می‌گذارد.

درون کابین این خودرو از موادی با کیفیت بسیار ضعیف استفاده شده و امکاناتی حداقلی مانند شیشه بالابرهای برقی، سیستم صوتی به همراه دو اسپیکر، جا لیوانی و سیستم تهویه دستی برای آن در نظر گرفته شده است. نسخه‌هایی که برای بازار چین و اندونزی عرضه می‌شود، فاقد کیسه‌ هوا است، و باید تا زمان رونمایی این خودرو منتظر ماند و دیده که آیا بهمن موتور، اینرودز را با کیسه هوای برای سرنشین‌های جلو عرضه می‌کند یا خیر.

افزون بر نسخه باری، در بازارهای آسیایی شاهد عرضه این خودرو به صورت مسافری با ظرفیت‌های گوناگون هستیم. نسخه‌‌های تمام باری، نیمه باری و تمام مسافری این خودرو، ظرفیت حمل ۲ تا ۱۱ سرنشین را دارد.

بهمن اینرودز پا در بازاری می‌گذارد که خودروهای ون و MPV همواره کم‌ترین سهم از بازار را داشته‌اند و نگاهی بازار به این خودروها چندان مثبت نیست، حال باید منتظر ماند و دید که آیا اینرودز می‌تواند ذائقه مشتری‌های ایرانی را تغییر دهد یا خیر.

زمان ارسال پست: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۲ دسته بندی: اخبار بهمن موتور, معرفی خودرو مونتاژ تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.