اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

واردات خودرو‌های کارکرده کمتر از ۵ سال آغاز خواهد شد

واردات خودرو‌های کارکرده کمتر از ۵ سال آغاز خواهد شد

سرانجام بعد از جلسات مختلف، کمیسیون صنایع مجلس با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال به کشور موافقت نمود.

عباس‌ پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد:

در یکی از پیشنهادات تصویب شده در نشست امروز کمیسیون به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده شد برای توسعه حمل و نقل، تنظیم بازار و کاهش مصرف سوخت، خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال وارد گردند.

از آنجا که این خودروها از پیش تولید شده، فرآیند واردات آن نسبت به خودروهای نو کوتاهتر است، از سوی دیگر قیمت این خودروها نسبت به خودروی نو کمتر است بنابراین تعداد خودروهای وارداتی افزایش می‌یابد.

جالب است بدانید همین الان در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ به عنوان مثال قیمت هیوندای سانتافه ۵ نفره مدل ۲۰۱۷ (تصویر همین مطلب) در امارات با کارکرد ۱۰۴ هزار کیلومتر، ۴۶ هزار درهم معادل ۵۶۱ میلیون تومان است.

نکته بعدی این که قیمت هیوندای سانتافه ۲۰۲۳ در امارات با موتور ۳۵۰۰ و دو دیفرانسیل حدود ۱۳۵ هزار درهم معادل ۱.۶ میلیارد تومان می باشد که حتی باز هم نصف قیمت ۲۰۱۷ کارکرده ۲۴۰۰ آن در ایران است!

مدل ۲۰۱۷ هیوندای سانتافه در ایران در همین تاریخ ذکر شده، قیمتی بین ۳ تا ۳.۹ میلیارد تومان دارد. البته قیمت خودرو در ایران وابسته به مافیای دولتی و بازار فاسد و بی قانون داخلی می باشد. در صورت آغاز واردات خودروهای کارکرده ۵ ساله به ایران، مافیای حکومتی اجازه قیمت گذاری درست و منصفانه را نخواهند داد.

زمان ارسال پست: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۴ دسته بندی: واردات خودرو تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.