اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

هزینه تعویض روغن موتور خودرو در ۱۴۰۲

هزینه تعویض روغن موتور خودرو در 1402

در سال ۱۴۰۲ هزینه تعویض روغن موتور خودرو تا حد زیادی افزایش یافته و دیگر نمی‌توان روی قیمت‌ های قبل برای اجرت تعویض روغن حساب کرد.

در سال ۱۴۰۲، هزینه تعویض روغن در نمایندگی‌های سایپا و ایران خودرو افزایش یافته است. در حال حاضر، هزینه تعویض روغن در تعویض روغنی‌های مجاز سطح شهر به طور میانگین کمتر از نمایندگی‌ها است. در جدول زیر، هزینه تعویض روغن موتور خودرو در سال ۱۴۰۲ آورده شده است.

نوع کالا یا خدمت

میانگین هزینه + اجرت تعویض (تومان)

هزینه تعویض روغن پراید شامل ۴ لیتر روغن ۲۰w-50 ایرانی و فیلتر روغن ( نکته: از ظرف ۴ لیتری معادل نیم لیتر اضافه می‎‎‌‎آید که باید به مشتری عودت داده شود یا هزینه آن کسر شود. ) ۸۰,۰۰۰ + ۴۰۰,۰۰۰
هزینه تعویض روغن تیبا ، پراید یورو ۴، ساینا، کوییک شامل ۴ لیتر روغن ۱۰w-40 ایرانی و فیلتر روغن ( نکته: از ظرف ۴ لیتری معادل حدود نیم لیتر اضافه می‎‎‌‎آید که باید به مشتری عودت داده شود یا هزینه آن کسر شود. ) ۵۵۰,۰۰۰ + ۱۰۰,۰۰۰
هزینه تعویض روغن موتور خودرو ۴۰۵، سمند معمولی و پارس معمولی با موتور ۱۸۰۰ شامل ۴+۰.۵ لیتر روغن ۲۰w-50 ایرانی و فیلتر روغن ۶۵۰,۰۰۰ + ۸۰,۰۰۰
هزینه تعویض روغن ۲۰۶ تیپ ۵ ، ۴۰۵slx و پارس tu5 (شامل ۴ لیتر روغن ۱۰w-40 ایرانی و فیلتر روغن) ۵۹۰,۰۰۰ + ۷۰,۰۰۰
هزینه تعویض روغن ال ۹۰ ، ساندرو و… (شامل ۴+ ۰.۸ لیتر روغن ۱۰w-40 ایرانی و فیلترو روغن) ۷۵۰,۰۰۰ + ۱۰۰,۰۰۰
هزینه تعویض روغن موتور سمند ef7 ، دنا پلاس ساده و… (شامل ۴+۱.۵ لیتر روغن ۱۰w-40ایرانی و فیلتر) ۸۰۰,۰۰۰ + ۷۰,۰۰۰
قیمت تعویض روغن ۲۰۶ تیپ دو و سه شامل ۳.۵ لیتر روغن ۲۰w-50 و فیلتر روغن ۶۰,۰۰۰ + ۴۰۰,۰۰۰

در اکثر موارد، هزینه تعویض روغن شامل هزینه روغن و فیلترها است و اجرت تعویض روغن توسط سرویس کار دریافت نمی‌شود. با این حال، برخی مراکز خدمات دهنده سرویس و تعویض روغن ممکن است مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار تومان به عنوان حق العمل دریافت کنند.

شاید بخوانید : بررسی سنسور فشار روغن موتور

 

روغن مناسب خودروهای داخلی کدام است؟

برای انتخاب روغن موتور مناسب خودروهای داخلی، ابتدا باید از شرکت سازنده خودرو اطلاعات دقیق را دریافت کنید. به طور کلی، خودروهایی با موتور ۸ سوپاپ و تایپیت غیرهیدرولیک، از روغن موتور با درجه گرانروی ۲۰W-50 استفاده می‌کنند. خودروهایی با موتور ۱۶ سوپاپ و تایپیت هیدرولیکی، از روغن موتور با درجه گرانروی ۱۰W-40 استفاده می‌کنند.

خودروهایی با موتور ۱۶ سوپاپ و تایپیت هیدرولیکی، مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۵، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس، پژو پارس ال ایکس، سمند ef7 و خانواده دنا، به طور کلی از روغن موتور با درجه گرانروی ۱۰W-40 استفاده می‌کنند. البته در مناطق بسیار سرد و کوهستانی یا فصول سرد سال در مناطق سردسیر، می‌توان از روغن موتور با درجه گرانروی پایین‌تر استفاده کرد. با این حال، باز هم توصیه می‌کنیم که برای اطمینان از انتخاب روغن موتور مناسب، با خودروساز مربوطه مشورت کنید.

زمان ارسال پست: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۴ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.