اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

نشانه های خرابی واتر پمپ خودرو

نشانه های خرابی واتر پمپ خودرو

واتر پمپ بخش مهمی از خودرو است و وظیفه انتقال آب از رادیاتور ماشین به داخل موتور و حفظ دمای معینی در سراسر موتور را بر عهده دارد. واتر پمپ اطمینان می‌دهد که موتور بیش از حد گرم نمی‌شود و حتی در رانندگی های پر تنش نیز خنک باقی می‌ماند.

در این گزارش قصد داریم به ۵ نشانه خرابی واتر پمپ اشاره کنیم تا هنگام مواجه با آن، بتوانید به خوبی عمل کنید و مشکل را به موقع حل کنید.

نشت مایع خنک کننده

یکی از اولین نشانه‌های واتر پمپ معیوب، نشت مایع خنک کننده در خودروی پارک شده است. پمپ از چندین واشر مختلف تشکیل شده است که می‌توانند خشک شوند، ترک خورده یا شکسته شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، مایع خنک کننده از پمپ نشت می‌کند. در صورت مشاهده مایع سبز یا آبی، هنگامی که خودرو مدت زمان زیادی خاموش بوده است، در اسرع وقت ماشین خود را به مکانیکی نشان دهید.

واتر پمپ زنگ زده

هنگامی که واتر پمپ نشتی کوچک داشته باشد، به تدریج زنگ زدگی روی آن ایجاد می‌شود. این می‌تواند ناشی از، استفاده از خنک کننده غیر سازگار یا درپوش فشار معیوب باشد که به هوا اجازه ورود به سیستم را می‌دهد. اگر می‌بینید که در اطراف پمپ زنگ زدگی ایجاد شده است، وقت آن است که به یک مکانیک مراجعه کرده و واتر پمپ را تعویض کنید.

شنیدن صدای آزاردهنده

گاهی پیش می آید که از خودرو صدایی ناخوشایند به گوش می رسد که می تواند به دلیل شل شدن برخی از لوازم های جانبی خودرو باشد. اگر صدای ناخوشایندی را در جلوی موتور خود می‌شنوید، خودرو خود را بازرسی کنید و سعی کنید به یک مکانیک نشان دهید تا از خطر شکستن واتر پمپ جلوگیری کنید.

گرم شدن بیش از حد

افزایش دمای موتور ممکن است به این معنی باشد که واتر پمپ آخرین نفس‌های خود را می‌کشد. یک ماشین بیش از حد داغ به خودی خود محل خطرناکی است، بنابراین این یک نشانه مهم است که باید به آن توجه کنید. اگر متوجه افزایش سریع دما شدید، از رانندگی طولانی مدت با ماشین خودداری کنید.

بلند شدن دود از کاپوت

اگر می‌بینید که بخار از زیر کاپوت خارج می‌شود، نشانه این است که واتر پمپ کاملاً خراب شده است. هنگامی که واتر پمپ به طور کامل از کار می‌افتد، دیگر نمی‌تواند مایع خنک کننده را در موتور حرکت دهد، در نتیجه داغ می‌شود و باعث بخار می‌شود. رانندگی با ماشین بیش از حد داغ ممکن است باعث آسیب جدی و حتی خرابی موتور شود.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

زمان ارسال پست: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۲ دسته بندی: فنی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.