اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

نبرد سوپراسپرت با ابرخودرو ؛ مک لارن ۷۲۰s و پورشه ۹۱۸ اسپایدر

نبرد سوپراسپرت با ابرخودرو ؛ مک لارن 720s و پورشه 918 اسپایدر

زور کی بیشتره؟ پورشه ۹۱۸ اسپایدر یا ۷۲۰s

 

ابرخودرو پورشه ۹۱۸ اسپایدر اولین بار در سال ۲۰۱۳ به مردم نشان داده شد و تولید آن تا اواخر ۲۰۱۵ ادامه یافت و شرکت پورشه توانست ۹۱۸ دستگاه از آن را تولید نماید. مدل مفهومی آن در سال ۲۰۱۰ رونمایی شده بود. خودرویی خاص با عملکردی مثال زدنی که هنوز هم بعد از گذشت ۴ سال، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

نیروی محرکه ۹۱۸ به صورت ترکیبی از موتور ۸ سیلندر ۴.۶ لیتر همراه با ۲ موتور برقی بدست می آید. قدرت کلی این مجموعه، ۸۷۵ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۱۲۸۰ نیوتن متر است که با وزن ۱۶۳۴ کیلوگرمی خود می تواند در عرض ۲.۶ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سرعت گیری خود را می تواند تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز ادامه دهد. البته در این شتابگیری، جدای از قدرت بالا و گشتاور آنی موتورهای برقی، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس دو کلاچه آن هم نقش مهمی ایفا می کنند.

جالب است بدانید اگر پورشه ۹۱۸ اسپایدر را در حالت تمام الکتریکی بگذارید، مصرف سوخت ترکیبی شما فقط ۳.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می شود !

در طرف دیگر میدان، مک لارن ۷۲۰s معروف در درگ ها حضور دارد که البته این بار رقیب آن با بقیه فرق دارد. سوپراسپرت ۷۲۰s نیروی خود را از موتور ۸ سیلندر ۴ لیتر توربوشارژ می گیرد که می تواند ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با وزن ۱۴۱۹ کیلوگرمی خود، مقدار قابل توجهی از پورشه سبک تر است اما پورشه، هم قدرت بیشتری دارد و هم از سیستم ۴ چرخ محرک بهره می برد. طبق ادعا شرکت مک لارن، این مدل حدود ۹۱ درصد نسبت به تولیدات قبلی این کمپانی، جدیدتر است.

 

خب با این تعاریف، بهتر است تا ویدیو زیر را تماشا کنید

 

زمان ارسال پست: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۲۲ دسته بندی: درگ, ویدیو تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.