اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

رونمایی موستانگ Mach-E ؛ اولین کراس اوور برقی فورد

رونمایی موستانگ Mach-E ؛ اولین کراس اوور برقی فورد

کمپانی فورد اولین خودرو تمام برقی خود را با نام موستانگ Mach-E (موستانگ مک ئی) رونمایی نمود. یک کراس اوور جذاب که از اسم محبوب موستانگ استفاده کرده و از سال ۲۰۲۰ وارد جاده ها می شود.

کراس اوور برقی فورد موستانگ Mach-E در بحث قوای محرکه در ۵ تیپ متفاوت و از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در ۹ مدل عرضه خواهد شد. پرقدرت ترین تیپ این کراس اوور با نام GT مشخص شده که از دو موتور برقی با ۴۵۹ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می کند. با این قدرت خودروی برقی فورد می تواند در زمانی کمتر از ۳.۵ ثانیه خودش را از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

برای خرید نسخه پایه آن باید صبور باشید، زیرا در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و از یک موتور برقی با ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۱۵ نیوتن متر گشتاور سود می برد. تیپ پایه اگر به سیستم چهار چرخ محرک تجهیز شود توانایی تولید ۵۸۱ نیوتن‌ متر گشتاور را دارد. در ضمن، تیپ های فرست ادیشن و پرمیوم هم با موتورهایی با قدرت به‌ ترتیب ۳۳۲ و ۲۸۲ اسب بخار و گشتاور ۵۶۵ و ۴۱۵ نیوتن‌متر عرضه می شوند.

کابین موستانگ Mach-E

برای تولید برق مورد استفاده موتورها از دو نوع بسته باتری برای موستانگ Mach-E استفاده خواهد شد. در تیپ پایه که موتور در پشت کراس اوور واقع شده، از بسته‌ باتری ۲۸۸ سلولی با ظرفیتی ۷۵.۷ کیلووات ساعتی بهره خواهد برد. تیپ های ۲ موتوره دیگر هم دارای یک بسته باتری ۳۷۶ سلولی با ظرفیت ۹۸.۸ کیلووات ساعت هستند. میزان مسافت حرکتی این خودرد در تیپ های مختلف آن، چیزی در محدود ۴۰۰ تا ۴۸۰ کیلومتر می باشد.

برای سال ۲۰۲۰، اول مدل ابتدایی به نام فرست ادیشن (First Edition) عرضه خواهد شد که پک باتری ۹۸.۸ کیلووات ساعتی و سیستم چهار چرخ محرک بهره خواهد برد. سپس، بعد از آن مدل پرمیوم (Premium) با ۲ نوع بسته باتری، تولید می شود. البته خریدار می‌تواند به اختیار خود، حالت تک یا دو دیفرانسیل را انتخاب کند.

موستانگ Mach-E

با اینکه هنوز اطلاعات و خبرهای مشخصی درباره میزان قیمت این خودرو در مدل های مختلف اعلام نشده است اما طبق برخی خبرها می توان قیمتی بین ۴۵ تا ۶۶ هزار دلار برای نسخه های مختلف فورد موستانگ Mach-E متصور شد. هم اکنون به منظور خرید این کراس اوور برقی می توان به عنوان پیش پرداخت نسخه های فرست ادیشن، مبلغ ۵ هزار دلار در آمریکا پرداخت کرد.

زمان ارسال پست: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۳ دسته بندی: اخبار, اخبار خارجی, معرفی خودرو خارجی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.