اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

برای آخرین بار معنی لوگوی ب ام و مشخص شد

معنی لوگوی ب ام و

در این مطلب توسط بیانیه ای که اخیرا ب ام و منتشر کرده است، مشخص میشود معنی لوگوی ب ام و دقیقا چیست و چرا سالیان دراز مفهوم لوگوی آن به صورت اشتباه بین مردم استفاده میشد.

تاریخچه شرکت ب ام و (بی ام دبلیو) یا بی ام و، به سالهای اول قرن بیستم و یک کمپانی به نام Rapp Motorenwerke که تولید کننده موتور هواپیما بود، باز می گردد. این شرکت در سال ۱۹۱۳ توسط فردی به نام کارل رپ (Karl Rapp) تاسیس شد.

لوگوی ب ام و و ملخ هواپیما

با در نظر گرفتن شراکت ب ام و در شرکت Rapp Motorenwerke، بیشتر مردم بر این باور هستند که لوگوی این شرکت آلمانی از حرکت ملخ هواپیماها الگو گرفته است، که البته باوری اشتباه بود.

کلمه یا ۳ حرف BMW برای بار اول در سال ۱۹۱۷ استفاده شد. در آن دوران کمپانی Rapp Motorenwerke به Bayerische Motoren Werke تغییر نام داد؛ این ۳ حرف در زبان انگلیسی معادل با کلمه های Bavarian Motor Works هستند.

در پایان سال ۱۹۱۷، شرکت ب ام و برای اولین بار از یک لوگو استفاده نمود. یک لوگوی گرد که تا حدی شبیه نشان شرکت رپ (Rapp) بود. سپس خط نقره ای اطراف لوگوی Rapp، با دو خط طلایی جایگزین شد و نام BMW بین این دو خطوط مشاهده شد.

حال نیز در وسط لوگوی تازه معرفی شده به جای سر اسب، از طرحی خاص برای اشاره به زادگاه شرکت ب ام و یعنی باواریا استفاده کرده بودند. طرح جدید متشکل از چهار ربع دایره و به احترام باواریا ترکیبی از رنگ سفید و آبی است.

سیر تحول لوگو ب ام و

سیر تحول لوگو ب ام و

 

هم اکنون سوالی مطرح میشود که بحث مرتبط بودن لوگوی ب ام و با ملخ هواپیما از کجا شروع شده است؟

در جواب باید عنوان کرد، در بعضی از پوسترهای تبلیغاتی شرکت، از حروف BMW در کنار ملخ های در حال چرخش هواپیما استفاده کردند. مفهوم اصلی طراحی این پوسترها، ستایش موتورهای ساخت این شرکت و اشاره به زادگاه و تخصص ب ام و در صنعت هوانوردی بود.

در آن دوران مقامات ب ام و ظاهرا از شنیدن صحبت هایی که گفته میشد لوگوی این شرکت در اصل نشان دهنده ملخ هواپیما می باشد، زیاد هم ناراحت نشده و واکنشی از خود نشان ندادند! بنا به گفته یکی از مدیران این شرکت، برای مدت طولانی، ب ام و چندان تلاشی برای تصحیح این برداشت اشتباه نکرد. به همین دلیل بود که در طول چند دهه گذشته این چنین برداشتی بین مردم رواج یافته و تبدیل به یک باور عمومی شده است.

 

منبع: motor1

زمان ارسال پست: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۹ دسته بندی: دانستنی, مقالات تگ ها: , , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.