اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

معرفی نسل جدید تویوتا ۸۶

معرفی نسل جدید تویوتا 86

در کابین، حالتی کلاسیک با نمایی شبیه به خودروهای قدیمی تویوتا و سوبارو وجود دارد که البته مورد پسند علاقه‌مندان مدل‌های اسپرت ژاپنی در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ خواهد بود. کلیدهای فیزیکی هماهنگ با فناوری‌های مدرن تویوتا ۸۶ طراحی شده‌اند تا فارغ از دکمه‌های لمسی در خودروهای امروزی، سرعت عمل راننده را افزایش دهند. نمایشگر لمسی ۸ اینچ برای سیستم سرگرمی و پنل تمام دیجیتال ۷ اینچ در پشت فرمان GR86 نصب خواهد شد.

در نزدیکی دسته‌دنده، کلیدهایی وجود دارد که حالت رانندگی را تغییر می‌دهند. چنانچه، مود پیست (Track) انتخاب شود؛ علاوه‌بر آزادسازی تمام قابلیت‌های فنی GR86 برای بهترین شتاب‌گیری و فرمان‌پذیری، نمایش گرافیکی روی نمایشگرها نیز تغییر خواهد کرد تا اطلاعات مورد نیاز راننده در شرایطی مشابه پیست مسابقه، ارائه شود.

پیشرانه GR86 مشابه سوبارو BRZ است؛ اما کمی قوی‌تر خواهد بود. محصول تویوتا، موتور ۲/۴ لیتر تخت (بوکسر) با قدرت ۲۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر دارد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۶/۳ ثانیه فراهم کند. این زمان، ۱/۱ ثانیه کمتر از نسل قبلی است. مشابه GT86 برای GR86 نیز سیستم انتقال نیرو به دیفرانیسل عقب، تنها گزینه خواهد بود.

خریدار می‌تواند، دو نوع جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا خودکار برای GR86 سفارش دهد. موتور این خودرو، تا ۷۴۰۰ دوربردقیقه، عملکرد استاندارد دارد و بیشترین گشتاور را از ۳۷۰۰ تا ۷۰۰۰ دوربردقیقه فراهم می‌کند.

وزن خالص GR86، مشابه GT86 و ۱۲۷۰ کیلوگرم خواهد بود؛ اما مدل جدید، از نظر آیرودینامیک و فرمان‌پذیری، عملکرد بهتری خواهد داشت. تویوتا GR86، از مواد سبک‌وزن مثل آلومینیوم در سقف بهره می‌برد تا مرکز ثقل را پایین نگه دارد و ۵۰ درصد استحکام پیچشی (torsional rigidity) بیشتر فراهم کند.

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی GR86 منتشر نشده است. نسل جدید سوبارو BRZ، هم‌اکنون با آستانه قیمت ۳۱ هزار دلار پیش‌فروش می‌شود و احتمالا، GR86 نیز قیمت مشابه خواهد داشت.

 

زومیت

زمان ارسال پست: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۵۸ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.