اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

رونمایی ایران خودرو TF21 جایگزین احتمالی پژو ۲۰۶ + مشخصات

ایران خودرو TF21 جایگزین احتمالی پژو ۲۰۶ + مشخصات

جدیدترین محصول ایران خودرو TF21 یک هاچبک چهار درب در کلاس ابعادی B است. گفته شده که طراحی این خودرو، برگرفته از تولیدات چینی نیست و توسط مهندسان داخلی به اتمام رسید است، البته ظاهر خودرو چیز دیگری میگوید. طبق اطلاعات منتشر شده، TF21 در تابستان سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

بیشتر رسانه‌ها از محصول TF21 به عنوان یک کراس‌ اوور کوچک نام برده‌اند که البته به دلیل فاصله‌ کم بدنه تا سطح زمین، حتی نام هاچبک کراس را هم یدک نمی کشد. این خودرو، یک هاچبک سایز متوسط با سقف بلند و کابینی جادار بوده که شمایل پژو ۲۰۰۸ را یادآوری می‌کند.

در سالیان قبل، تولید یک خودروی ایرانی براساس پلتفرم تندر ۹۰، بارها توسط مدیران عامل سایپا و ایران خودرو ذکر شده بود. به همین خاطر، احتمالا TF21 نیز شاسی و تجهیزات مشترک با تندر ۹۰ یا پژو ۲۰۶ خواهد داشت. هر چند که شرکت ایران خودرو توان مهندسی کافی برای طراحی و ساخت یک پلتفرم و شاسی کاملا جدید را ندارد.

داخل کابین ایران خودرو TF21

محسن رضایی منش، معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو درباره‌ی هزینه‌ طراحی TF21 گفت:

براساس برنامه های اعلام شده مراحل طراحی و تولید انبوه TF21 تقریبا ۱۸ ماه بوده و این خودرو تمام استانداردهای ۸۵ گانه را پاس خواهد کرد. هوشمند بودن و کراس لوک بودن، هدف ایران خودرو از تولید و ساخت این خودرو بود. هزینه ساخت و طراحی خودروی تی اف ۲۱ حدود ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان اعلام شده است!

مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از TF21 به خبرنگاران اطمینان خاطر داد ۱۰۰ درصد قطعات این خودرو ساخت ایران و بدون وابستگی به خارج خواهد بود.

 

مشخصات فنی TF21

بنا بر اطلاعات بیان شده توسط مدیرعامل ایران خودرو، موتور TU5 پلاس روی TF21 نصب می‌گردد تا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. مهدی خطیبی ابراز امیدواری کرد که محصول مورد نظر جایگزین پژو ۲۰۶ شود؛ ولی قیمت احتمالی و نهایی TF21 را اعلام نکرد.

 

امکانات ایران خودرو TF21

جدیدترین ماشین خودروسازی ایران خودرو در بحث امکانات ایمنی، تجهیزاتی بیشتر از دیگر تولیدات شرکت سازنده خواهد داشت. سیستم‌ کنترل پایداری الکترونیکی ESC، نمایش فشار باد تایرها TPMS ، سنسور نور و سنسور باران، دو عدد کیسه‌ هوای ایمنی برای ردیف جلو راننده و سرنشین، امکانات استاندارد TF21 خواهند بود.

ایران خودرو TF21

در بخش تزئینات و تجهیزات رفاهی و فنی، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ، سانروف، صندلی و فرمان با روکش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی، سیستم فرمان برقی، نمایشگر لمسی هفت اینچی با ناوبری ماهواره‌ای، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای نیز برای TF21 ارائه خواهند شد.

ام جی 3

البته این خودروی عجیب الخلقه ایران خودرو محصول کپی برداری از ام جی ۳ بوده و با افتخار هم از طراحی آن در داخل کشور صحبت کرده اند 🙂

زمان ارسال پست: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ | ۲۰:۵۱ دسته بندی: ایران خودرو تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.