اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

معرفی ام وی ام X22 پرو

معرفی ام وی ام X22 پرو
شرکت مدیران خودرو نسخه جدید کراس اوور جمع و جور خود یعنی ام وی ام X22 پرو را با تغییرات جدید همراه با موتور ۳ سیلندر توربو به بازار معرفی کرد.

در مراسم رونمایی این خودرو که ساعت ۱۸ امروز جمعه ۵ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار شد قیمت نهایی X22 پرو اکسلنت ۵۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان مشخص شد و فروش آن از فردا شنبه ۶ آذرماه در نمایندگی های مجاز مدیران خودرو آغاز میشود.

اگر بنا باشد در سال جاری یکی از فعال ترین خودروسازان داخلی را انتخاب کنیم بی شک مدیران خودرو صدرنشین این لیست خواهد بود آن هم در حالی که بیشتر خودروسازان با مشکلات تعهد معوق دست و پنجه نرم می کنند چرا که این خودروساز در سال جاری محصولات زیادی راهی بازار کرده است و معرفی خودروهای جدید تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو نسخه فیس لیفت ایکس۲۲ است که حتی در مشخصات فنی نیز ارتقاء پیدا کرده اتفاقی که کمتر در ایران رخ می دهد چرا که در بازار ما فیس لیفت ها در بیشتر اوقات تنها با تغییرات ظاهری همراه بوده است.
ام وی ام ایکس۲۲ پرو به عنوان یکی از کوچک ترین کراس اوورهای بازار ایران در هفته های آینده با ظاهری جدید راهی بازار خواهد شد.

ایکس۲۲ پرو در طراحی ظاهری نسبت به ایکس۲۲ تغییراتی را در جلوی خودرو تجربه کرده است.چراغ های ایکس۲۲ پرو کاملا با طراحی جدید روی خودرو نصب شده است که از همان زبان طراحی جدید چری بهره مند است. چراغ های باریک کشیده که اندکی به سمت بالا متمایل است ظاهر جسورانه ای به ایکس۲۲ پرو بخشیده است.

سپرها و پروژکتورها نیز کاملا تغییر یافته و جلو پنجره نیز با همان طرح ماتریسی که تداعی گر آسمان شب با ستاره های پرشمار است وظیفه عبور هوا را بر عهده دارد.

مزایا و معایب ام وی ام X22 پرو

مزایا طراحی مدرن، امکانات خوب، شرایط فروش اقساطی مناسب، مصرف سوخت کم
معایب هندلینگ نه چندان مناسب، موتور ضعیف

 

در نمای جانبی ایکس۲۲ پرو تقریبا می شود گفت که تغییری اعمال نشده است و اندک تفاوت ها نیز به دلیل استفاده از زه کرومی در نوار لاستیکی پایین شیشه ها و روی پوشش پلاستیکی سیاه رنگ ستون عقب خودرو به چشم می آید.

در عقب خودرو نیز همچون آریزو۵ توربوی جدید تغییر آنچنانی دیده نمی شود به جر افزوده شدن دو خروجی اگزوز که تنها جنبه زینتی دارد.

در مجموع می توان گفت که آنچه موجب جسورانه شدن ظاهر ایکس۲۲ پرو شده ناشی از تغییرات در طراحی چراغ ها و سپر جلوی خودرو است که وجهه اسپرت تری برای این خودرو به ارمغان آورده است.

کابین ام وی ام X22 پرو پرو هم مانند آریزو۵ توربوی جدید که به تازگی رونمایی شد، تغییرات زیادی را در راستای مدرن شدن تجربه کرده که فضای داخلی این خودرو را برای سرنشینان دلنشین تر کرده است.

معرفی ام وی ام X22 پرو

در کابین ایکس۲۲ پرو، روکش درب ها همچنان همان طراحی سابق است و تنها در دوخت روکش تغییراتی دیده می شود اما ترکیب کلیدها و دستگیره ها تفاوت آنچنانی با ایکس۲۲ ندارد.

در کابین ایکس۲۲ پرو نیز بیشترین تغییر در کنسول خودرو روی داده و تلاش شده است با استفاده از متریال چرم مصنوعی و پلاستیک با طرح فیبر کربن ظاهر مدرن و لوکس تری برای کابین به وجود آید در حالی که در ایکس۲۲ از چرم در کنسول خودرو استفاده نشده بود.

فرمان ایکس۲۲ پرو با همان کلیدهای دسترسی ایکس۲۲ همراه است با این تفاوت که طراحی فرمان اندکی اسپرت تر شده ضمن اینکه ارگونومی آن برای رانندگی در مسافت های طولانی مناسب تر شده است.

تغییرات بعدی کابین در مقایسه با ایکس۲۲ به طراحی دریچه های تهویه بازمی گردد که متحول شده و دیگر از آن دریچه گرد و دورنگ ایکس۲۲ خبری نیست و حاشیه ای از پلاستیک براق آن را احاطه کرده است.

صفحه کیلومتر ایکس۲۲ پرو نیز به تبع تغییرات گسترده کنسول خودرو متحول شده و هر چند خبری از صفحات دیجیتالی در نمایش اطلاعات نیست اما با سایر ارکان کنسول هماهنگ است.

داخل کابین ام وی ام X22 پرو

در پایین دریچه تهویه مطبوع خودرو در قسمت میانی کنسول شاهد یک مانیتور ۹ اینچ تمام لمسی هستیم که بخشی از وظایف تنظیمات رفاهی خودرو از طریق آن میسر است.

در پایین مانیتور لمسی، دو اهرم دایره ای در دو طرف قرار دارد که برای تنظیم تهویه مطبوع استفاده می شود و در میان آنها کلیدهای لمسی قرار دارد.در این بخش نسبت به ایکس۲۲ سعی شده تا از کلیدهای فیزیکی برجسته و اهرم های کمتری استفاده شود تا بیشتر تداعی کننده کابین مدرن خودرو باشد.

بر خلاف ایکس۲۲ قبلی در نسخه پرو شاهد کلیدهایی در اطراف دنده خودرو هستیم و اهرم تنظیم آیینه های خودرو نیز در این نقطه قرار دارد که می تواند برای راننده جذابیت بیشتری ایجاد کند.

اما مهمترین بخش این تغییرات که می تواند از مزیت های ایکس ۲۲ پرو باشد مربوط به ارتقای مشخصات فنی خودرو است.

ایکس۲۲ پرو با یک موتور ۳ سیلندر یک لیتری توربو با توان تولید ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متری که نیرو را از طریق یک گیربکس ۹ سرعته CVT به چرخ های جلو منتقل می کند، راهی بازار خودرو می شود در حالی که ایکس۲۲ از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متری بهره مند بود.

گیربکس ایکس ۲۲ پرو خوشبختانه پیش از این روی آریزو۶ جواب خود را پس داده و قابلیت تعویض ۹ دنده مجازی را برای راننده فراهم می کند.

به هر حال با این پیشرانه و اسب بخار نمی توانیم انتظار شتاب بالایی در دورهای پایین از ایکس ۲۲ پرو داشته باشیم تا جایی که شتاب صفر تا صد این خودرو رقمی در حدود ۱۵ تا ۱۶ ثانیه است.

با این وجود باید کراس اوور X22 پرو را در مبحث ایمنی و امکانات در سطح مناسبی دید چرا که این خودرو نسبت به نسخه پیشین به اتوهولد، فرمان برقی و ترمز پارک برقی مجهز شده که می تواند در رانندگی شهری راحتی بیشتری برای راننده فراهم سازد.

نکته مهم در ام وی ام X22 پرو که اتفاقا از مزیت های آن نیز به شمار می رود، فرمان برقی خودرو است که با توجه به بازار هدف این خودرو می تواند امتیاز مثبتی برای این کراس اوور باشد.

سیستم اتوهلد یکی دیگر از تجهیزاتی است که از نکات مثبت ایکس ۲۲ پرو در ترددهای شهری و ترافیک محسوب می شود. به طور مثال زمانی که خودرو در ترافیک قرار می‌گیرد چرخه تعویض دنده و فشردن پدال تا انتهای ترافیک ادامه خواهد داشت در حالی که با ورود اتوهولد به امکانات ایکس۲۲ پرو راننده از این چرخه خلاص خواهد شد.

 

قیمت x22 پرو در چین

قیمت پایه چری تیگو ۲ پرو(در برخی بازارها تیگو۳x) یا همان ایکس۲۲ پرو خودمان در کشور مبدا، ۵۰هزار یوان یا ۷۸۳۵ دلار می باشد که با حساب دلار ۲۷ هزار تومانی، قیمت آن ۲۱۱ میلیون تومان خواهد بود ولی در ایران کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان قیمت نمی خورد !

 

 

پرشین خودرو

زمان ارسال پست: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰ دسته بندی: معرفی خودرو خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.