اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

مشخصات کیا سلتوس وارداتی + قیمت

مشخصات کیا سلتوس وارداتی + قیمت

کیا سلتوس یک کراس‌ اوور کوچک است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این خودرو یکی از ارزان‌ترین محصولات کیا بوده و در کره جنوبی، هند، چین، اکوادور و ازبکستان تولید می‌شود. سلتوس از پلتفرم مشترک با هیوندای کنا استفاده می‌کند، اما امکانات کمتری دارد و قیمت آن نیز ارزان‌تر است.

این خودرو در نسخه برقی یا هیبریدی تولید نمی‌شود، اما برای بازارهای مختلف، از جمله ایالات متحده و کانادا، با پیشرانه‌های متنوع بنزینی و دیزلی ارائه می‌شود. معادل‌های سلتوس در برند هیوندای، کرتا و آلکازار هستند.

 

طراحی ظاهری و نمای بیرونی کیا سلتوس

طراحی جلوی سلتوس، از چراغ‌های اسپورتیج و حالت پوزه‌ی ببر خودروهای قدیمی کیا الهام گرفته شده است. فرم چراغ‌ها و حجم‌دهی سپر، نکات مثبت در طراحی جلوی سلتوس هستند.

ادوات پلاستیکی داخل جلوپنجره، زیر سپر و حفره‌ی مخصوص مه‌شکن‌ها، جلوپنجره را حجیم‌تر نشان می‌دهند. نوار باریک زیر کاسه چراغ و LED طرفین سپر، روشنایی روز سلتوس را تامین می‌کنند. آینه‌های بغل در مدل‌های ساخت چین و هند تمام پلاستیکی هستند، اما در نسخه‌های اروپا و امریکا با ادوات فلزی هم‌رنگ بدنه ارایه می‌شوند.

کیا سلتوس

در نمای جانبی، حجم زیادی از رکاب و قاب گلگیرها نیز پلاستیکی هستند. سقف سلتوس، شیب خاصی ندارد و حس یک شاسی‌بلند ساده کلاسیک را تداعی می‌کند. خطوط کم‌عمق روی بدنه در امتداد چراغ‌های جلو و عقب، سادگی سلتوس را تقویت کرده‌اند. این خودرو با رینگ‌ ۱۸ اینچ ارایه می‌شود.

در نمای پشت، چراغ‌های بوم‌رنگی سلتوس شباهت‌هایی به میتسوبیشی اکلیپس کراس دارند. سپر پلاستیکی بزرگ، حس یک خودروی ارزان‌قیمت چینی را به سلتوس می‌دهد. حجم‌دهی بدنه برای گلگیر و درپوش صندوق نیز ساده است.

در مجموع، طراحی سلتوس متناسب با یک خودروی عامه‌پسند اقتصادی است. نمای اصلی جذاب است، اما در نمای پشت و جوانب، صرفه‌جویی شرکت سازنده دیده می‌شود.

کیا سلتوس با طول، عرض و ارتفاع ۴,۳۹۰، ۱,۸۰۰ و ۱,۶۰۰ میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۲,۶۳۰ میلی‌متر، تقریباً هم‌اندازه و کمی کوچک‌تر از کیا اسپورتیج نسل سوم موجود در ایران (مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶) است.

 

طراحی داخلی و نمای کابین کیا سلتوس

مدل ۲۰۲۳ کیا سلتوس با نمایشگر بزرگ و پیوسته روی داشبورد، حس یک خودروی مدرن را به راننده منتقل می‌کند. فرمان D شکل و تودری‌های چرم با ادوات براق نیز از نکات مثبت کابین سلتوس هستند.

نسخه GT line سلتوس به دو مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی برای پنل پشت فرمان و سیستم سرگرمی مجهز است. همچنین شیشه نمایشگر ۸.۵ اینچی برای نمایش اطلاعات مخصوص راننده ارائه می‌شود. سطح داشبورد از پلاستیک سخت تشکیل شده و طراحی دسته‌دنده قدیمی است، اما فرمان از چرم مصنوعی ساخته شده است.

فرم کلی صندلی‌های ردیف جلو راضی‌کننده است، اما صندلی‌های ردیف عقب حالت تخته‌ای دارند. مدل‌های پایه سلتوس فاقد پوشش چرم هستند، اما نسخه GT line با امکانات کامل، صندلی‌های چرمی و رنگ‌های متنوع دارد. سقف شیشه‌ای پانورامیک، نورپردازی ملایم داخل کابین و سیستم صوتی ۸ بلندگو از برند بوز نیز از امکانات جالب سلتوس هستند.

سلتوس به خوبی ۴ سرنشین بالغ بلندقد را جای می‌دهد و ۴۳۳ لیتر فضای صندوق دارد. صندلی‌های عقب نیز می‌توانند جمع شوند و حدود ۱۸۰۰ لیتر فضای بار فراهم کنند.

 

پیشرانه و تجهیزات فنی کیا سلتوس

در ایران، ضعیف‌ترین مدل کیا سلتوس با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به فروش می‌رسد. این موتور ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سلتوس ۱.۶ لیتری با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، در ۱۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

موتور کیا سلتوس

این خودرو با میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، فقط به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. پرفروش‌ترین مدل سلتوس در بازار جهانی، موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این مدل با گیربکس اتوماتیک، در ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۶ تا ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.
نسخه‌های اروپا و آمریکای کیا سلتوس، از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز به اینترکولر با ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برند.

این مدل‌ها با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل نیز قابل سفارش هستند. سلتوس SX، در ۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۹.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

 

قیمت کیا سلتوس در بازار جهانی و ایران

پیش‌تر گفته شد که قیمت سلتوس در کشورهای مختلف دنیا متفاوت است. به‌عنوان مثال، نسخه دو دیفرانسیل بازار آمریکا با قیمت ۲۶ تا ۳۰ هزار دلار فروخته می‌شود. این نسخه مجهز به امکانات ایمنی مدرن مانند ۶ کیسه هوا، ترمز خودکار و هشدار نقطه کور است.

سلتوس ۱.۶ لیتری ۱۲۱ اسب بخار دنده اتوماتیک که در ایران ثبت سفارش شده است، در بازار خلیج فارس ۱۹ هزار دلار قیمت دارد. با توجه به ارزش ۵۳ هزار تومانی دلار در ایران، قیمت این خودرو در ایران حدود ۱.۸ تا ۲ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

زمان ارسال پست: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۹ دسته بندی: معرفی خودرو خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.