اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

مشخصات فنی کی ام سی A5

مشخصات فنی کی ام سی A5

کراس اوور کی ام سی A5 محصول جدید کرمان موتور یا SWM G01 سیف خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی و معرفی شد.

از جمله خودروهای جذاب و زیبای شرکت سیف خودرو SWM G01 بود که اولین بار در سال ۱۳۹۹ وارد بازار شد ولی تولید و عرضه آن با مشکلاتی همراه بود.

بعد از آن مسائل، کرمان موتور خودروی G01 را با تغییر نام و برند و هم چنین بهبود در بخشی از مشخصات فنی، دوباره تحت عنوان خود مونتاژ میکند.

 

دلیل تولید SWM توسط کرمان موتور

با توجه به ابتدای این مطلب، دانستیم که بیشتر خریداران SWM G01 نتوانستند خودروی خود را در زمان درست از سیف خودرو تحویل بگیرند و به همین خاطر این شرکت با مشکلات و شاکیانی مواجه شد و نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد.

در ادامه این ماجرا، امتیاز مونتاژ و عرضه SWM G01 توسط سیف خودرو به کرمان موتور واگذار شد تا زین پس این محصول با نام کی ام سی A5 و البته با کمی تغییر در مشخصات فنی، دوباره روانه بازار ایران گردد.

تغییرات KMC A5 نسبت به SWM G01

از لحاظ ظاهری فرقی نسبت به نمونه اسپرت نداشته و تنها لوگوها و همچنین نام آن تغییر کرده است. همچنان کی ام سی A5 از لحاظ طراحی وضعیت مناسبی داشته و با توجه به کیت بدنه بکار رفته روی آن می تواند مورد پسند بسیاری از مردم قرار گیرد و میزان فروش خوبی را تجربه کند. در بخش مشخصات فنی نوع گیربکس و توان موتور تغییراتی داشته که به آن می پردازیم.

 

مشخصات فنی کی ام سی A5

این کراس اوور سایز متوسط از لحاظ مشخصات فنی نسبت به SWM G01 دچار تغییراتی شده که در یک قسمت بهبود یافته و در قسمتی دیگر به افت گشتاور خروجی رسیده. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک سابق حذف شده و به جای آن از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تَر استفاده کرده اند.

در بحث موتور نیز شاهد تغییر در مقدار گشتاور خروجی هستیم. یعنی نمونه مونتاژی سیف خودرو دارای ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور بود ولی حالا نسخه مونتاژی کرمان موتور گشتاور ۲۱۲ نیوتن متری را تحویل گیربکس جدید می دهد.

جمع بندی کلی، موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژر KMC A5 می تواند ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور را روانه گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) نماید.

موتور ۱,۵ لیتر توربوشارژر
قدرت ۱۵۵ اسب بخار
گشتاور ۲۱۲ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تَر

 

کابین کی ام سی A5

در بخش داخلی A5 شاهد بروز شدن کنسول میانی، تغییر سیستم انتخاب حالت گیربکس به سلکتور چرخان و تغییر رنگ تریم داخلی از زرد به قرمز هستیم. به جز تغییرات گفته شده، برای تریم و طراحی داخلی کراس اوور جدید و آشنای کرمان موتور اتفاق خاص دیگری نیافتاده.

 

امکانات رفاهی و ایمنی KMC A5

این کراس اوور به عنوان خودرویی ۵ نفره شامل امکاناتی از جمله ۶ کیسه هوای ایمنی ۱۰ نقطه ای، سیستم های ترمز ABS، EBD، BAS، سیستم پیشگیری و اخطار تصادف از جلو، رادار خطی و نقطه کور، دوربین ثبت وقایع، سیستم تشخیص اشیاء متحرک در اطراف خودرو، سقف پانورامای برقی، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی برقی راننده با سردکن و گرمکن، دوربین ۳۶۰ درجه مجهز است.

همچنین دارای جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی، شارژر بی سیم موبایل، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، نورپردازی داخلی، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، سنسور نمایش باد لاستیک، تنظیم میزان سفتی فرمان، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، تنظیم حالات رانندگی و… می باشد.

 

آیا از این به بعد خدمات کرمان موتور شامل حال SWM داران هم می شود؟

به گفته مدیر روابط عمومی کرمان موتور، این شرکت فعلاً قصدی برای ارائه خدمات به صاحبان SWMهای صیف خودرو ندارد اما برنامه دارد تا در آینده ای نزدیک، برای تعداد مشتریان کم سیف خودرو هم خدمات پس از فروش را در نظر بگیرد.

زمان ارسال پست: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۹:۴۲ دسته بندی: اخبار تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.