اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

مالیات و عوارض خودرو سال ۹۹

مالیات و عوارض خودرو سال 99

در یک نامه، رئیس کل سازمان امور مالیاتی ایران، مالیات و عوارض خودرو را برای سال ۱۳۹۹ تعیین نمود.

طبق گزارش «موتور ۱» به نقل از فارس، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور یا امید علی پارسا در یک نامه، روش و مقدار مالیات انواع خودرو‌های تولید داخل و وارداتی را برای اجرا اعلام کرد.

شرح این نامه اینگونه می باشد: در اجرای مواد ۴۲ و ۴۳ قانون مالیات ارزش افزوده، مصوب ۱۳۸۷ و ماده ۱۷ قانون مالیات‌های مستقیم، مبلغ فروش انواع خودرو‌های تولید داخل و مجموع کل ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع ماشین های وارداتی که اساس محاسبه مالیات و عوارض موضوع مواد ذکرشده و همچنین حق ثبت موضوع ماده ۱۲۳ اصلاحی قانون ثبت قرار می‌گیرد به شرح جدول های زیر ارسال می گردد.

۱- قیمت فروش خودرو، اساس محاسبه مالیات نقل و انتقالات خودرو‌های تولید داخل است.

۲- تمام ارزش گمرکی و حقوق ورودی، اساس محاسبه نقل و انقال خورد‌های وارداتی است.

۳- قیمت فروش ، پایه ی و اساس محاسبه مالیات و عوارض شماره‌ گذاری و عوارض سالیانه خودرو‌های تولید داخل می باشد.

۴- کل ارزش گمرکی و حقوق ورودی مبنای روش محاسبه مالیات و عوارض شماره‌ گذاری و عوارض سالیانه ماشین های وارداتی نیز با رعایت موارد زیر (به منظور اجرا شدن در سال ۹۹ برای خودرو‌های تولید و مونتاژ داخل و سال ۲۰۲۰ میلادی برای خودرو‌های وارداتی) ارسال می‌گردد.

الف) طبق تبصره یک ماده اصلاحی در قانون ثبت، اساس وصول حق ثبت درباره خودرو‌های سبک و سنگین مختلف از جمله سواری و غیرسواری تولید داخل یا وارداتی برحسب مورد مأخذ محاسبه مالیات نقل و انتقال با مبنا قرار دادن تقلیل مصرح در ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده انجام می شود.

ب) باقی خودرو‌های خاص و خدماتی که لوازمی از جمله: جرثقیل، بالابر، بنکر و میکسر روی آنها نصب شده، مالیات، عوارض و حق ثبتشان طبق قیمت فروش و یا جمع ارزش گمرکی و حقوق ورودی تعیین شده و برای وسایل نقلیه با توجه به نوع، تیپ، مدل و شاسی آنان از ردیف‌های درج شده در جدول های مذکور قابل محاسبه و وصول می باشد.

ج) در قسمت اجرای تبصره ششم ماده ۴۲ قانون بیان شده، مبلغ فروش انواع خودرو‌های تولید یا مونتاژ داخل و مجموع کل ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودرو‌های وارداتی که برحسب انتخاب، پس از تاریخ تعیین شده در تبصره مذکور تولید و یا وارد کشور می‌شوند، به وسیله دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی این سازمان اعلام می‌گردد.

در ادامه قوانین مالیات ذکر شده، با توجه به آن که ارزش و مدل سال اعلام شده در جدول ۳ و ۴ مربوط به مالیات و عوارض شماره‌ گذاری انواع ماشین های سواری و وانت دوکابین براساس ارزش درج شده در جدول یک و ۲ متعلق به مالیات نقل و انتقال انواع خودرو بوده، قابل تذکر است برای اخذ مالیات و عوارض شماره‌گذاری آن دسته از خودرو‌هایی که مدل سال آنها در جدول یک و ۳ بدون ارزش بوده، مراتب را از دفتر مربوطه استعلام نمایند.

مالیات و عوارض خودرو سال 99

مالیات و عوارض خودرو سال ۹۹

 

مالیات و عوارض خودرو سال 99

زمان ارسال پست: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۱ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.