اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

قیمت هر لیتر بنزین برای دولت چقدر است؟

قیمت هر لیتر بنزین برای دولت چقدر است؟

همایون صالحی رئیس هیئت مدیره کانون جایگاه داران بیان کرد: براساس اعلامیه شماره ۸ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، میزان مصرف سوخت از ۹۶ تا ۹۸ میلیون لیتر در هشت ماهه ابتدایی سال ۹۸ به مقدار ۷۵ میلیون لیتر بعد از اجرای طرح سهمیه بندی و قیمت جدید بنزین، کاهش پیدا کرده و با توجه به اطلاعات میدانی جمع آوری شده از سطح استانها، به میزان بیش از ۳۰ درصد در مصرف بنزین عادی کاهش داشته ایم.

رئیس کانون جایگاه داران در مورد مصرف بنزین سوپر ذکر نمود: نزدیک دو سال می گذرد که بنزین سوپر به خاطر تحریم ها عرضه کمتری دارد و بیشتر صادر می گردد ولی این بنزین در تهران به جهت مسائل سیاسی به میزان بیشتری در دسترس می باشد.

صالحی گفت: براساس آخرین اطلاعات، مقدار مصرف بنزین سوپر از یک میلیون لیتر به نزدیک ۴۰۰ هزار لیتر کاهش یافته است.

وی با عنوان این موضوع که مصرف بنزین سوپر به میزان زیادی کم شده است گفت: با کاهش مصرف بنزین سوپر و در نتیجه انبار شدن در مخازن ، فضای خالی مخازن جایگاه های سوخت افزایش یافته و با تغییر حجم، تبخیر بیشتر می شود و جایگاه داران نیز ضرر خواهند کرد.

همایون صالحی اشاره نمود که تغییر قیمت بنزین، مقدار مصرف را تنها در یک بازه زمانی کوتاه کاهش می دهد و در ادامه گفت: روش درست و عاقلانه برای کاهش مصرف سوخت، توسعه و بروز کردن حمل و نقل عمومی و زیرساخت های مربوطه آن است.

صالحی درباره قیمت تمام شده هر لیتر بنزین بیان کرد که هزینه کامل هر لیتر بنزین برای دولت بین ۴ تا ۵ هزار تومان می باشد و اینکه عنوان می شود بنزین در کشور ما از جاهای دیگر ارزانتر است، یک نگرش و فکر نادرست بوده و باید قیمت بنزین نسبت به درآمد مردم سنجیده شود.

زمان ارسال پست: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۸ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.