برای معرفی توانمندیهای آفرود تویوتا لندکروزر J300، تویوتا ویدیویی جالب را منتشر کرده که در آن به سیستمها و تکنولوژیهای پیشرفته پرداخته شده است. همانطور که در این ویدیو میتوانید مشاهده فرمایید، لندکروزر J300 به یک سیستم مادر با نام Multi Terrain مجهز است. این سیستم همزمان مدیریت ترمزها، سیستم تعلیق و موتور را در اختیار گرفته و بسته به شرایط هر لحظه بهترین تنظیمات را اعمال میکند.
به غیر از این، لندکروزر J300 از حالتهای مختلف رانندگی برای دنده سنگین و دنده سبک سود میبرد. در دنده سنگین این حالتها عبارتند از خودکار، شن و سنگلاخی. در دنده سبک هم حالتهای موجود شامل این موارد هستند: خودکار، خاکی، شن، گل و برف عمیق. انتخاب این حالتها به راحتی هر چه تمام و از طریق یک دکمه گردان صورت میگیرد.
مثل برخی شاسیبلندهای رقیب، تویوتا لندکروزر جدید هم به سیستم کنترل خزش (Crawl Control) مجهز شده است. با فعال شدن این سیستم، خودرو به آرامی روی مسیرهای ناهموار حرکت میکند و نیازی به حفظ پا روی پدال گاز نیست. هنگام استفاده از این سیستم، قابلیت دیگری به نام دستیار چرخش فعال میشود. این قابلیت در مسیرهای باریک که باید شعاع گردش کوتاه باشد، به کمک راننده آمده و با قفل کردن چرخ عقب حاضر در داخل پیچ، دور زدن و یا چرخش را راحتتر میکند.
قفل دیفرانسیل جلو، مرکزی و عقب دیگر ویژگی کاربردی تویوتا لندکروزر J300 است که با اتکا به آن میتوان از مسیرهای خیلی لغزنده یا گلآلود عبور کرد. این ویژگی نیز به وسیله دکمههای موجود روی قسمت میانی داشبورد قابل مدیریت است.
با توجه به ارتفاع حداکثری ۲۳۰ میلیمتری از سطح زمین و زوایای ورود و خروج ۳۲ و ۲۶.۵ درجهای باید گفت J300 پتانسیل زیادی در فتح انواع پستی و بلندیها دارد. همانگونه که قبلا به اطلاعتان رساندهایم در این نسل خبری از موتور V8 نیست و دو موتور V6 وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارند.
موتور بنزینی توئین توربوی لندکروزر J300 حجمی برابر با ۳.۵ لیتر داشته و ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. موتور ۳.۳ لیتری توئین توربوی دیزلی نیز ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گفته میشود این نسل از لندکروزر در بازار آمریکا غایب خواهد بود، اما احتمالا مدلی لوکستر از آن با نشان لکسوس در این کشور به فروش خواهد رسید.