اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده جرم است

عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده جرم است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس درباره بدقولی شرکت های خودروساز در تحویل خودروهای پیش فروش شده، بازگو کرد: یکی از مشکلات اصلی موجود در کشور، عدم کنترل بازار و در نتیجه گرانی خودرو و کالاهایی مانند مواد غذایی، لوازم یدکی و…. می باشد.

حسن نوروزی عنوان کرد: با اینکه دشمن توسط اعمال تحریم به دنبال ایجاد مشکلات بسیار برای کشور بوده اما بعضی افراد در داخل با ایجاد گرانی و برهم زدن تنظیم بازار، این وضعیت را بدتر می کنند.

وی اظهار داشت: نزدیک ۱۸۰ هزار خودرو در اختیار تنها تعدادی محدود از نمایندگی ها قرار گرفته و آنها نیز خودروها را احتکار کرده اند و به راحتی قیمت‌ها را افزایش داده و سودهای چند ده میلیاردی کسب می کنند.

نماینده مردم در مجلس دهم با ذکر این مورد که در حال حاضر علیرغم اینکه مردم برای خرید خودرو ثبت نام نموده و پول خرید را کامل پرداخت کرده‌اند ولی خودرو به آنها تحویل داده نشده، گفت: شرکت های سایپا و ایران خودرو تعداد بسیار زیادی خودرو را باید تحویل مردم دهند در حالی که اما و اگرهای بسیاری برای نحوه برخورد خودروسازان در رابطه با عمل به تعهداتشان وجود دارد. علاوه بر این مشکلات، این شرکت‌ ها در حال حاضر نیز به پیش فروش خودرو همچنان ادامه می‌دهند که این امر باعث بر هم خوردن تعادل در بازار می شود.

این سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در ادامه گفت: طبق قانون تجارت، عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده جرم بوده و مجازات خاص خود را دارد حتی در لایحه تجارت جدید نیز این امر درج گشته است.

 

تحویل ندادن خودروی پیش فروش شده یک نوع افساد فی الارض می باشد

سخنگوی کمیسیون حقوقی بیان کرد: برخورد خودروسازان در تحویل ندادن خودرو نوعی افساد فی الارض است زیرا موجب آشوب در بازار خودرو، عدم تعادل در اقتصاد، آسیب به مردم، انقلاب اسلامی و کمک به سوداگری بوده و نارضایتی مردم را در پی داشته است.

 

زمان ارسال پست: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۴ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.