اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

مراحل شماره‌ گذاری خودرو مقابل منزل

مراحل شماره‌ گذاری خودرو مقابل منزل

رئیس مرکز شماره‌ گذاری پلیس راهور فراجا مراحل «خدمات پلاک در محل» را تشریح و اظهار نمود: این طرح به منظور تسهیل خدمات و سرعت بخشیدن به خدمات پلیس راهور اجرا شده و طرح شماره‌ گذاری خودرو مقابل منزل همان طرح شماره‌ گذاری اینترنتی می باشد.

سرهنگ علی محمدی در ادامه اظهار کرد: در طرح شماره‌گذاری اینترنتی خودرو، ۸۵ درصد از کارها توسط کاربران از طریق تلفن همراه یا رایانه خانگی قابل انجام بود، در حالی که ۱۵ درصد بازدید اصالت خودرو و فک و نصب پلاک نیازمند مراجعه به مراکز شماره‌ گذاری است.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور بیان کرد: با اجرای طرح خدمات پلاک در محل، این ۱۵ درصد کار نیز در محل خریدار خودرو قابل انجام است و تیم‌های پلیس به آدرسی که در سایت ثبت شده، مراجعه می‌کنند.

محمدی افزود: طرح خدمات پلاک در محل به منظور ارائه خدمات آسان تر به افراد جانباز و افرادی با محدودیت حرکتی راه‌اندازی شده است. همه افراد می‌توانند از این خدمت پلیس بهره‌مند شوند، اما در صورتی که تعداد درخواست‌ها در یک روز زیاد باشد، اولویت به جانبازان، افراد با محدودیت حرکتی و افراد خاص می‌شود.

وی توضیح داد: در ابتدا شخص باید اطلاعات مربوط به ۸۵ درصد فرآیند را از طریق سایت سها وارد کند و سپس ما اطلاعات را تأیید می‌کنیم.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور توضیح داد: ارائه خدمات پلاک در محل حدود ۲۴ ساعت زمان می‌برد؛ زیرا باید اطلاعات بررسی و پلاک برای فرد تولید شود.

محمدی اشاره کرد: حتی اگر فرد پلاکی رزرو کرده باشد، باید آن پلاک در خودروی ون مورد نظر نصب شود و این فرآیند حدود ۲۴ ساعت زمان می‌برد.

وی ادامه داد: هنگامی که تیم شماره‌گذاری پلیس راهور به درب خانه خریدار مراجعه می‌کند، یک کارشناس حقوق و یک کاربر در کنار آن خودرو حضور دارند. کارشناس حقوق مدارک را بررسی کرده و کاربر بازدید اصالت وسیله نقلیه را انجام می‌دهد.

محمدی اضافه کرد: در صورت تأیید تمامی اسناد و مدارک، سند (برگ سبز) چاپ می‌شود و امضا می‌شود و همچنین کارت خودرو صادر می‌شود؛ برگ سبز بلافاصله به خریدار تحویل داده می‌شود و کارت خودرو نیز در کمتر از یک هفته به او ارسال می‌شود.

در پاسخ به سؤال خبرنگار درباره هزینه حضور خودرو شماره‌گذاری درب منزل، رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور توضیح داد که به دلیل اینکه ما مجبوریم ۱۵ درصد کاری که قبلاً در مراکز ثابت انجام می‌شد را به درب خانه‌ها ببریم، هزینه بیشتری نسبت به هزینه معمولی شماره‌گذاری فرد باید پرداخت کنیم. اما هدف ما این است که این هزینه را به حداقل تمام قیمت‌ها کاهش دهیم تا به وسیله مصوبات قانونی این امر را انجام دهیم.

تسنیم

زمان ارسال پست: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۷ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.