اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

شایعه قوی آزادسازی واردات خودرو از نیمه دوم ۱۴۰۰

شایعه قوی آزادسازی واردات خودرو از نیمه دوم 1400

خودروهای وارداتی در آخرین مدل‌های خود در بازار، مربوط به سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هستند. توقف واردات، بازار را برای خودروسازان داخلی انحصاری‌تر از قبل کرده است. با این حال، از همان زمان بسته شدن سایت گمرک، گمانه زنی‌ها برای از سر گیری واردات خودرو آغاز شد و حالا نیز خبر می رسد که خوشبینانه ترین زمان برای از سرگیری واردات خودرو به کشور، شهریور ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

حرف و حدیث‌ها پیرامون این موضوع بسیار اند، اما «مهدی دادفر»، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، به تازگی در گفتگو با پایگاه خبری گسترش نیوز، تصریح کرده که امکان بازگشایی واردات خودرو در دولت فعلی وجود ندارد و احتمالا از اولین سال فعالیت دولت جدید، شاهد شروع دوباره واردات خواهیم بود.

او درباره زمان احتمالی بازگشایی واردات، احتمال آن را داده است که در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، دولت جدید فورا دستور آغاز واردات خودرو را صادر می‌کند. اما به عقیده او، تا پایان دولت فعلی هرگز این اتفاق رخ نمی‌دهد.

آزادسازی واردات خودرو

دادفر در خصوص اخذ مالیات از مالکان خودروهای فراتر از ۱ میلیارد تومانی هم گفته که چون خود دولت، مقصر افزایش قیمت خودروهاست، بنابراین دریافت مالیات از مالکان جای توجیه ندارد. دادفر می‌گوید: «ابتدایی‌ترین خودروهای وارداتی هم امروزه بیش از ۱ میلیارد تومان می‌ارزند و شاخص در نظر گرفته شده برای خودروهای لوکس، اصلا منطقی نیست. به عقیده دادفر، مالکان پس از هر بار پرداخت مالیات، مبلغ آن را به قیمت خودرو اضافه می‌کنند و به این ترتیب، خود به خود بازار دچار تورم می‌شود.»

دادفر در پاسخ به سوال اینکه چند خودرو لوکس در کشور داریم، گفت: «خودرو لوکس در جهان تعریف دارد و حتی به جز چند مدل خاص، محصولات شرکت بنز هم لوکس محسوب نمی‌شوند.»

 

دیجیاتو

زمان ارسال پست: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۲ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.