اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

رونمایی شاسی بلند استون مارتین DBX

رونمایی شاسی بلند استون مارتین DBX

رونمایی شاسی بلند استون مارتین DBX در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس انجام شد و راه جدید این کمپانی بریتانیایی ۱۰۶ ساله را نمایان می کند؛ چون که این شرکت برای اولین‌ بار تصمیم به تولید یک خودروی شاسی‌بلند در میان محصولات خود گرفته است. بیشتر خودروهای شاسی‌ بلند تبدیل به پرفروش‌ ترین مدل در بیشتر کمپانی های خودروساز می‌ شوند و احتمالا استون مارتین DBX هم همین راه را ادامه خواهد داد.

موتور ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری با دو توربوشارژر این خودرو می‌تواند ۵۴۲ اسب‌ بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید نماید. توسط گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک قدرت پیشرانه به سیستم چهار چرخ محرک این شاسی‌ بلند انتقال می‌ یابد و همچنین به غیر از ۴ چرخ محرک، از دیفرانسیل مرکزی فعال و دیفرانسیل لغزش محدود برقی عقب هم استفاده می کند.

کابین استون مارتین DBX

کابین استون مارتین DBX

مثل تمام خودروهای شاسی‌ بلند دیگر، فضای داخلی شاسی بلند استون مارتین هم جادار طراحی شده است. فضای بار پشت صندلی‌ های ردیف دوم به ۸۳۲ لیتر می‌ رسد، اما زمانی که صندلی‌ های ردیف دوم خوابانده شوند، این فضا به حجم قابل توجه ۱۵۴۰ لیتر خواهد رسید. روی سقف نیز سانروف پانورامیک دیده می شود. سیستم مالتی مدیا سرگرمی و اطلاعات با صفحه‌ نمایشی ۱۰.۲۵ اینچی روی داشبورد قرار گرفته و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان هم اطلاعات لازم برای راننده را نمایش می‌ دهد. سیستم های اپل کارپلی و دوربین ۳۶۰ درجه از دیگر امکانات استاندارد DBX بشمار می روند.

قیمت این خودرو، ۱۹۰ هزار دلار اعلام شده که برای این محصول لوکس و خاص، هزینه ای نسبتا بالا و غیر معقول می باشد. شرکت سازنده برای ۵۰۰ خریدار اول شاسی‌ بلند استون مارتین DBX تصمیم گرفته تا مدیر عامل این شرکت یعنی اندی پالمر، هر خودرو را بازرسی نهایی و امضا کند.

استون مارتین DBX

تودوزی سقف خودرو با چرم کیفیت بالا آلکانترا پوشیده شده و صندلی‌ ها نیز تمام از جنس چرم هستند. با استفاده از سرویس شخصی‌ سازی استون مارتین، می توانید کنسول مرکزی با چوب خالص سفارش دهید و البته پیشنهاد خود شرکت هم چوب گردو می باشد.

از دیگر ویژگی های شاسی‌ بلند استون مارتین می توان به سیستم اگزوز هوشمند و قابلیت غیر فعال‌ کردن سیلندرها اشاره نمود. وزن این استون مارتین به ۲۲۴۵ کیلوگرم می‌ رسد و توانایی آن را دارد با کمک موتور پرقدرت خود در عرض ۴.۳ ثانیه از سرعت صفر به ۹۷ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را می تواند در ۴.۵ ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن در ۲۹۱ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

زمان ارسال پست: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰ دسته بندی: اخبار خارجی, معرفی خودرو خارجی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.