اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

سود عجیب ۲۵ هزار میلیارد تومانی از پیش‌ فروش خودروهای وارداتی!

سود 25 هزار میلیارد تومانی از پیش‌ فروش خودروهای وارداتی

پیش‌ فروش خودروهای وارداتی از ۴ اسفند ۱۴۰۱ شروع شد. بنابر آمارهای منتشر شده تقریبا ۵۱ هزار نفر در این طرح پیش‌ فروش ثبت نام کرده‌اند. یعنی ۲۵ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این طرح خودروهای وارداتی بلوکه شده است.

ثبت‌ نام در طرح پیش‌فروش خودروهای وارداتی از ۶ اسفند امسال شروع شد. گرچه سایت سامانه یکپارچه در ساعات اولیه با مشکلاتی مواجه بود، ولی در آخر، خریداران خرید خودروهای وارداتی توانستند در سامانه ثبت‌ نام نمایند.

 

سود هنگفت دولت از مردم

براساس آمار اعلام شده، الان که حدود ۴ روز از آغاز پیش‌ فروش این خودروها گذشته نزدیک ۵۱ هزار نفر در این طرح فروش خودرو شرکت کرده‌اند. به معنی دیگر، حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون در حساب مردم بلوکه شده است.

البته در این بین دو نکته وجود دارد. اولی این که زمان ثبت‌ نام پیش‌ فروش خودروهای وارداتی به پایان نرسیده و با گذر زمان میزان ثبت‌ نامی‌ها و همچنین پول‌های بلوکه‌ شده افزایش می یابد.

نکته مهمی دیگری که در این طرح پیش‌ فروش وجود دارد ابهامات زیاد آن است. این فروش عجیب در شرایطی برگزار شده که وزارت صمت به جز اعلام نام تنها دو مدل از خودروهای پیش‌ فروش‌ شده، هیچ‌ گونه اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

یعنی الان ۵۱ هزار نفر در طرحی ثبت‌ نام کردند که نمی دانند مدل، قیمت و زمان تحویل خودرویی آینده آنها چیست. حتی این خودروها وارد کشور هم نشده اند و معلوم نیست وارد خواهند شد یا خیر.

زیرا شرکت‌ های واردکننده خودرو به خاطر تحریم‌ها امکان ارتباط مستقیم با خودروسازان خارجی را ندارند و خودروهای لیست شده را از بازار کشورهای همسایه به کشور وارد می‌کنند.

به نقل از موتور ۱، حالا وزارت صمت و دولت نزدیک ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از جریان پول‌های بلوکه‌ شده مردم سود می‌کند و ۵۱ هزار نفر که دارای عقل سلیم نبودند هم احتمالا خودرویی دریافت نکنند یا با تاخیر زیاد و این که با کار آن ها، به نوعی به کشور و سایر مردم ایران هم خیانت کرده اند زیرا در تامین کسری بودجه دولت و خرابکاری بانک های کشور همکاری داشته و باعث بالاتر رفتن قیمت دلار توسط دولت نابکار در آینده خواهند شد.

 

چه سودی به مردم می‌رسد؟

وزارت صمت در برابر انتقادات بسیار رسانه‌ ها و کارشناسان که درباره روش فروش خودروهای وارداتی مطرح شد، ایده جدیدی را بیان نمود که این شرایط جدید نیز همچنان با ابهامات فراوانی همراه است.

امید قالیباف، سخنگوی این وزارتخانه در روزهای گذشته اعلام کرد که به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومانی حسابهای بلوکه‌ شده سود کوتاه‌ مدت تعلق خواهد گرفت.

البته نکته مهم این است که وزارت صمت هنوز اعلام نکرده میزان سود عایدی خریداران طرح پیش فروش خودروهای وارداتی چند درصد است.

ولی با توجه به شرایط بانک‌ها در سپرده‌ گذاری‌های کوتاه‌ مدت، اشخاصی که ۵۰۰ میلیون تومان در حساب خود بلوکه کرده‌اند، بین ۲۵ میلیون تا ۸۵ میلیون تومان سود خواهند کرد.

البته باید در نظر داشت که احتمالاً در این میان سود بانک‌ها و وزارت صمت از این جریان بلوکه‌ سازی پول‌های مردم بیشتر خواهد بود.

تجارت‌ نیوز

زمان ارسال پست: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۵ دسته بندی: اخبار داخلی, واردات خودرو تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.