اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

سریع‌ترین خودروی تولیدی جهنم سبز ؛ مرسدس AMG GT سری سیاه ۲۰۲۱

سریع‌ترین خودروی تولیدی جهنم سبز ؛ مرسدس AMG GT سری سیاه 2021

مرسدس AMG GT سری سیاه با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۳.۶ ثانیه در پیست نوربرگ ‌رینگ، رکورد جدیدی را در بین خودروهای تولیدی در این پیست ثبت کرده است.

«مارو اِنگل» رانندهٔ GT3 در این رکوردشکنی جذاب، پشت فرمان مرسدس AMG GT Black Series نشسته است. برای ثبت این رکورد، هیچ گونه تغییری در خودرو سری سیاه ایجاد نشده و فقط قسمت‌های مختلف سیستم‌های آئرودینامیکی و سیستم تعلیق آن تنظیم شده‌اند تا بهترین زمان ممکن را ثبت کند. مرسدس با این رکورد، لامبورگینی اونتادور SVJ که با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۴.۹ ثانیه از جولای سال ۲۰۱۸ تاکنون رکورددار جهنم سبز بود را مغلوب نموده است.

مرسدس برای سری سیاه، زمان ۶ دقیقه و ۴۳.۶ ثانیه در مسیر ۲۰.۶ کیلومتری را منتشر کرده است که به ‌شکل سنتی برای رکورد زنی توسط خودروسازان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آنتی ‌رول بارها در سفت‌ترین حالت خود تنظیم شدند و راننده هم بسته به هر قسمت از مسیر، سیستم کنترل کشش نُه مرحله‌ای مرسدس AMG GT Black Series را در موقعیت‌های شش و هفت تنظیم می‌کرده است. در همین حال، خودرو برای رکورد زنی از لاستیک‌های استاندارد میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ استفاده کرده است.

مرسدس AMG GT سری سیاه با سرعتی در حدود ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت در قسمت Kesselchen پیست و بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در قسمت مستقیمی طولانی Döttinger Höhe، بسیار سریع‌تر از خودروی مسابقه‌ای GT3 است.

در GT Black Series، موتور ۴ لیتری توئین توربو v شکل هشت سیلندر قدرتی معادل ۷۲۰ اسب‌ بخار در ۶،۷۰۰ تا ۶،۹۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر در بازه ۲،۰۰۰ تا ۶،۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. موتور این سوپراسپرت با استفاده از جعبه‌ دنده هفت ‌سرعته دوکلاچه AMG Speedshift DCT 7G، قادر است مرسدس بنز Black Series را در مدت زمان تنها ۳.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در کمتر از ۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. همچنین قیمت این خودرو برای علاقه‌مندان در آلمان از ۳۸۹،۱۵۰ دلار (۳۳۵،۲۴۰ یورو) آغاز می‌شود که ۱۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده هم به آن تعلق می‌گیرد.

 

زمان ارسال پست: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۶ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.