اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

رونمایی تندر ۹۰ ایرانی (کادیلا)

رونمایی سایپا P90 (کادیلا)

صبح دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ وزیر صمت با حضور در سایت جدید مگاموتور سایپا ضمن بازدید از خط تولید موتور جدید ME16 از پروژه P90 (کادیلا) تندر ۹۰ ایرانی نیز رونمایی کرد.

نسخه نهایی این ماشین که توسط پارس خودرو در حال تولید است بر روی پلتفرم ال‌ نود (لوگان) که قبل تر سه خودر‌و تندر ۹۰، ساندرو و ساندرو استپ‌ وی با ان تولید شده، ساخته شده و پروژه تندر ۹۰ ایرانی در اصل نسخه‌ بومی‌ سازی شده از این محصولات می باشد.

موتوری که قرار است بر روی خودروی کادیلا نصب گردد بر پایه همان موتور قدیمی K4M تندر ۹۰ ساخته شده اما راندمان تولیدی آن مقداری بیشتر از ال‌ ۹۰ خواهد بود‌.

این موتور مثلا بروز شده در این محصول بر اساس موتور K4M ال‌ ۹۰ ساخته شده و راندمان تولیدی آن کمی بیشتر از ال‌ نود است. توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتون متر گشتاور را دارد.

نمونه اولیه تندر ۹۰ ایرانی تولید شده و قطعه‌ سازان نیز در حال تولید قطعات این خودرو می باشند. با توجه به این که قبل‌ا در کشور‌مان خودروهای ساندرو و ساندرو استپ‌ وی تولید می‌شد، قسمتی از قطعات فنی و قطعات داخلی اتاق توسط شرکت‌های داخلی و در داخل کشور قابلیت تولید دارند.

در گذشته ظرفیت تولید این خودرو داخل کشور وجود داشت ولی به دلایلی خودروسازان نمی‌توانستند از این ظرفیت استفاده کنند.

قبل تر مدیرعامل سایپا اعلام کرده بود؛ کار بر روی پروژه P90 اتوماتیک نیز به صورت مپازی توسط مهندسان گروه سایپا در جریان است و در فاز دوم و بعد از معرفی نهایی نسخه دستی، نسخه اتوماتیک این محصول با گیربکس DAE که هم‌اکنون بر روی شاهین اتوماتیک نصب می‌شود معرفی خواهد شد.

عصرخودرو

زمان ارسال پست: ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۹:۵۵ دسته بندی: سایپا تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.