اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

شکستن رکورد ۰-۴۰۰-۰ توسط کونیگزگ رگرا

شکستن رکورد 0-400-0 توسط کونیگزگ رگرا

تقریبا دو سال یش بود که راننده سابق فرمول یک و نسکار “خوان پابلو مونتویا” پشت فرمان یک دستگاه بوگاتی شیرون نشست و توانست رکورد ۴۱.۹۶ ثانیه در رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت و توقف کامل (۰-۴۰۰-۰) ثبت نماید.

البته رکورد ثبت شده توسط شیرون برای مدت طولانی در دنیا نماند، به این دلیل که چند هفته بعد، شرکت کونیگزگ با ابرخودروی آگرا RS خود توانست رکورد ۳۶.۴۴ ثانیه را ثبت کند. مورد جالب دیگر اینکه، یک ماه بعد از این رکورد فوق العاده، کونیگزگ در تلاشی دوباره رکورد خود را در جاده ای عمومی در نوادا آمریکا بهبود بخشید و زمان ۳۳.۲۹ ثانیه به ثبت رساند.

در خبر امرور نیز، راننده تست کونیگزگ؛ سونی پرسون (Sonny Persson) با ابرخودروی کونیگزگ رگرا موفق شد زمان ۳۱.۴۹ ثانیه را برای ۰-۴۰۰-۰ ثبت نماید. یعنی رکوردی حدود ۲ ثانیه بهتر از رکورد قبلی این شرکت.

طبق اعلام کونیگزگ، این خودروی جذاب توانسته تنها در عرض ۲۲.۸۷ ثانیه سرعت خود را از حالت توقف کامل به ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. توقف کامل این ابر خودروی هیبریدی از سرعت ۴۰۰ کیلومتر نیز فقط در ۸.۶۲ ثانیه رخ داده است.

 

مسافت های طی شده در رکورد ۰-۴۰۰-۰

برای رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت، تنها ۱۶۱۳ متر طی شده و کاهش سرعت از ۴۰۰ تا توقف کامل در ۴۳۵ متر اتفاق افتاده است. کل مسافت پیموده شده برای رکورد ۰-۴۰۰-۰ ، ۲۰۴۸ متر می باشد.

 

مشخصات کونیگزگ رگرا

قوای محرکه رگرا از ۳ موتور الکتریکی و یک موتور ۸ سیلندر ۵ لیتر توربو تشکیل شده که در مجموع می تواند ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با شاسی ترکیبی فیبر کربن و آلومینیوم و وزن ۱۴۲۰ کیلوگرمی، شتاب ۰ تا ۱۰۰ زیر ۳ ثانیه داشته و البته حداکثر سرعت آن نیز هنوز نامشخص می باشد. البته کونیگزگ احتمالا به فکر شکست رکورد بوگاتی شیرون ۳۰۰+ خواهد بود تا از سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند.

 

زمان ارسال پست: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۴ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.