اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

رونمایی نسل جدید تویوتا پرادو ۲۰۲۴

رونمایی نسل جدید تویوتا پرادو با ظاهری نوستالژیک

نسل جدید تویوتا پرادو ۲۰۲۴ با موتور ۴ سیلندر ۲.۴ توربوشارژ هیبریدی و قیمت پایه حدود ۵۵ هزار دلار برای عرضه در آمریکای شمالی رونمایی شد.

بعد از سال‌ها انتظار، تویوتا سرانجام نسل جدید لندکروزر پرادو را معرفی کرد. این خودرو در حال حاضر با نام لندکروزر در آمریکای شمالی عرضه شده و به عنوان جایگزینی برای سری ۲۰۰ معرفی شده است.

پرادو جدید با کد J250 بر پلت‌فرم TNGA-F ساخته شده است که با لکسوس GX و لندکروزر ۳۰۰ مشترک است. این خودرو با GX در بخش پنجره‌ها شباهت‌هایی دارد، اما مشابهت‌های دیگری بین این دو خودرو وجود ندارد و به نظر می‌رسد که پرادو شدیدتر از لکسوس طراحی شده است.

پرادو با دو طرح جلو مختلف عرضه می‌شود. تیپ پایه با نام ۱۹۵۸ و تیپ پرچمدار فرست ادیشن هر دو از چراغ‌های جلوی دایره‌ای بهره می برند، درحالی‌که تیپ میانی دارای چراغ‌های مستطیلی است.

در تیپ اول، سپر پلاستیکی مشکی نیز مشاهده می‌شود. در بخش عقب، چراغ‌های مربعی ساده‌ای در گوشه‌های گلگیر جای‌گرفته‌اند و چرخ زاپاس در زیر سپر نصب شده است، که با نسل قبلی متفاوت است.

در کل، تویوتا برای این شاسی‌بلند جدید، طراحی کاملاً رترو را در نظر گرفته است که به نسل‌های قدیمی لندکروزر اشاره دارد. با وجود ظاهر خشن و آفرودی، پرادو در تمام تیپ‌ها با لاستیک‌های چهارفصل استاندارد عرضه می‌شود.

 

مشخصات فنی

در مقابل لکسوس GX و لندکروزر ۳۰۰ که با موتور ۳.۵ لیتری V6 تجهیز شده‌اند، تویوتا برای پرادو در بازار آمریکا از موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوی هیبریدی استفاده می‌کند.

این موتور به دلیل وجود یک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری با همراهی گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، مجموعاً ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پرادو به‌ صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک، گیربکس کمکی دو سرعته، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل عقب تجهیز شده است.

فاصلهٔ پرادو از زمین ۲۲۰ میلی‌متر است و زوایای حمله، فرار و شکست آن به ترتیب برابر با ۳۱ درجه، ۲۲ درجه و ۲۵ درجه هستند. بسیاری از قطعات حیاتی زیر خودرو در ریل‌های شاسی نصب شده‌اند تا در عبور از روی صخره‌ها آسیب نبینند.

 

امکانات رفاهی و ایمنی

پرادو در تمام تیپ‌ها با کرال کنترل و سیستم کمکی پایین رفتن از شیب‌ها مجهز شده است و تیپ‌های میانی به بالا دارای آنتی‌رول بارهای قابل قطع شدن هستند. سیستم مالتی ترین با تنظیمات مختلف برای انواع مسیرها مانند گلی، سنگ و شن و سیستم مانیتور مالتی‌ ترین برای نمایش تصاویر جلو، زیر و کناره‌های خودرو نیز در دو تیپ بالایی ارائه می‌شوند.

پرادو ۲۰۲۴ دارای کابینی مدرن با پلاستیک‌های نرم است و صرفاً دارای دو ردیف صندلی و پنج نفر ظرفیت می باشد. تجهیزات این شاسی‌بلند ژاپنی شامل گرم‌کن صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان، تودوزی چرمی و تهویهٔ صندلی‌های جلو است که بعضی از آن‌ها فقط در تیپ‌های بالایی موجود هستند.

تیپ پایه با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی کوچک ۸ اینچی ارائه می‌شود و اما در تیپ‌های بالاتر، خریداران از نمایشگر بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی بهره‌مند خواهند شد. تجهیزات ایمنی این ماشین شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش نقاط کور و… می‌شود.

 

قیمت پرادو ۲۰۲۴

تویوتا هنوز قیمت کامل و دقیق نسل جدید لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ را اعلام نکرده است، اما قیمت پایه آن را حدود ۵۵ هزار دلار تعیین کرده است.

این به این معناست که پرادو به عنوان رقیب مستقیم لندروور دیفندر و فورد برانکو در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. این خودرو تا آخر امسال در آمریکای شمالی به فروش خواهد رسید.

زمان ارسال پست: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۵۶ دسته بندی: اخبار خارجی, معرفی خودرو خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.