اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

رونمایی رسمی نسل جدید بی ام و M4

رونمایی رسمی نسل جدید بی ام و M4

در نسل جدید بی ام و M4 طراحان و مهندسان آلمانی، رویه جسورانه و کاملاً جدیدی را در توسعهٔ این خودرو در پی گرفته اند که شاید خوب باشد شاید هم بد. در ادامه با ما همراه باشید.

یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری خطی جدید مجهز به توربو زیر کاپوت قرار گرفته است که در مدل پایه این خودرو ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند ولی این ارقام در نسخهٔ کامپتیشن به ۵۱۰ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر افزایش می‌یابند. به وجود نیروی بیشتر نسبت به نسل قبلی، M4 جدبد می‌تواند ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و در صورت تجهیز به پکیج رانندهٔ M توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

فضای داخلی نسل جدید بی ام و M4

مدل کامپتیشن حتی از این هم سریع‌تر بوده و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت فقط به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد اما حداکثر سرعت آن تغییری نکرده است. خبری خوب برای علاقه‌مندان به لذت رانندگی؛ نمونه استاندارد بی ام و M4 با گیربکس شش سرعته دستی و انتقال قدرت محور عقب عرضه می‌شود. این گیربکس علاوه بر درگیر کردن راننده، حدود ۲۳ کیلوگرم نیز وزن کمتری نسبت به مدل اتوماتیک دارد.

مدل کامپتیشن تنها با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک قابل سفارش خواهد بود که البته از حالت تعویض دنده دستی با استفاده از پدال‌های پشت غربیلک فرمان برخوردار است. خبر مهمتر، ارائه سیستم چهارچرخ محرک XDrive برای M4 بوده که از سال آینده صرفاً برای نسخه کامپتیشن قابل سفارش خواهد بود.

این سیستم در اینجا هم مثل M5 از نوع عقب محور بوده و به یک دیفرانسیل عقب M Active مجهز می باشد؛ ولی برای اینکه کوپه جدید همچنان حس رانندگی سنتی یک ب‌ام‌و M را القا کند، زمان رانندگی عادی نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل میگردد و فقط در صورت نیاز به کشش بیشتر، به چرخ‌های جلو هم نیرو فرستاده می‌شود تا چسبندگی افزایش یابد.

 

سیستم چهارچرخ محرک

سیستم چهارچرخ محرک این ماشین‌ از ۳ حالت رانندگی مختلف برخوردار بوده که حالت پیش‌فرض آن ۴WD نام دارد. حالت بعدی بنام ۴WD Sport نیروی بیشتری را به چرخ‌های عقب می‌فرستد و برای پیست طراحی شده است و حالت آخر نیز ۲WD می باشد که سیستم کنترل پایداری را خاموش کرده و با ارسال تمام نیرو به چرخ‌های عقب، تجربهٔ رانندگی محرک عقب خالصی را بدون هیچ‌گونه دخالت سیستم‌های کنترلی برای راننده فراهم می‌کند.

 

ترمز و رینگ

برای متوقف کردن این کوپه تند و تیز یک سیستم ترمز عملکرد بالای جدید در نظر گرفته شده که از دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۳۷۰ میلی‌متری با کالیپرهای تک پیستونه در عقب تشکیل شده است. در ضمن خریداران می‌توانند سیستم ترمز سرامیک کربنی را هم سفارش دهند که دیسک‌های ۴۰۰ میلی‌متری در جلو و ۳۸۰ میلی‌متری در عقب با کالیپرهای طلایی‌رنگ را به همراه دارد.

مدل استاندارد M4 روی رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شده سوار شده که در جلو ۱۸ اینچی و در عقب ۱۹ اینچی هستند در حالی ‌که نسخه‌ کامپتیشن از رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۹ و ۲۰ اینچی استفاده می‌کند.

 

 

قیمت بی ام و M4 جدید

نسل جدید بی‌ ام‌ و M4 مدل ۲۰۲۱ از ماه مارس سال آینده در آمریکا عرضه خواهد شد. قیمت پایه M4 از ۷۱۸۰۰ دلار شروع می‌شود ولی افرادی که خواهان نسخهٔ کامپتیشن می باشند باید حداقل ۷۴۷۰۰ دلار برای این کوپه جنجالی پرداخت نمایند.

 

منبع : پدال

 

زمان ارسال پست: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۴ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.