اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

رونمایی رسمی جنسیس GV80

شرکت جنسیس واقع در کره جنوبی، طی روزهای قبل تصاویری از شاسی بلند لوکس خود منتشر کرده بود اما هم اکنون به شکل رسمی اطلاعاتی کاملتر از کراس اوور جنسیس GV80 منتشر شده است.

 

طبق گزارش سایت “موتور ۱” ، این کمپانی به تازگی در یک رونمایی رسمی از اولین شاسی بلند لوکس خود پرده برداشته و مشخص نمود GV80 با مدل ۲۰۲۱ به دست مشتریان خواهد رسید. این خودرو در برنامه خود تعیین نموده تا به رقابت با خودروهایی مانند آئودی Q7 و ب ام و X5 بپردازد.

سیستم انتقال قدرت در مشخصات فنی جنسیس GV80 ، این گونه ذکر شده که قابلیت این را دارد تا در حالت دیفرانسیل عقب یا به صورت دو دیفرانسیل هوشمند قرار گیرد. در ضمن فعلا موتور ۶ سیلندر ۳ لیتر توربو دیزل برای این کراس اوور لوکس کره ای معرفی گشته که می تواند ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۵۸۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته براساس پیش بینی ها قرار است تا در ماه های آینده، موتورهای بنزینی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتر توربو، ۳.۳ لیتر توربو و ۴ سیلندر ۲.۵ لیتر توربو برای این شاسی بلند معرفی شود و در کنار این موارد نسخه هیبریدی آن نیز تا آخر سال ۲۰۲۰ پا به جاده های بین المللی خواهد گذاشت.

از موارد مشخص تفاوت بین مدل تولید انبوه با نسخه کانسپت ، جایگزین شدن دستگیره های استاندارد و آینه های کلاسیک می باشد. همچنین دو نوار LED چراغ های جلو بلندتر از نمونه های موجود در مدل مفهومی هستند. الگوهای پیچیده واقع شده روی ستون های B و C هم اکنون با یک برچسب مشکی ساده جایگزین شده اند. جلو پنجره تاج شکلی جدید که در مدل کانسپت و همین اواخر در سدان لوکس G90 نیز به چشم میخوزد اکنون بر روی GV80 نیز وجود دارد.

 

طراحی داخلی جنسیس GV80

نکته جالبی که در طراحی داخلی باعث جلب توجه می شود، شباهت زیاد به نمونه کانسپت است. به نوعی که شکل کلی فرمان ، داشبورد و بقیه قطعات کابین، تقریباً بدون تغییر باقی مانده اند. ولی یک چیز واضح است، برای نسخه تولیدی، ساده سازی در سطحی گسترده را مشاهده می کنیم.

در قسمت بالای قسمت داشبورد یک نمایشگر اولترا واید قرار گرفته که با یک نمایشگر دیگر برای تنظیمات HVAC یا تهویه مطبوع همکاری می کند. دریچه های سیستم تهویه به شکلی باریک و سراسری طراحی شده اند که در نگاه اول باعث این توهم می شوند که انسان با یک دریچه بسیار بزرگ عریض مواجه است. ولی در اصل، کشیده شدن دریچه ها روی داشبورد فقط جنبه تزئینی دارند.

در بخش کنسول مرکزی و رودری ها شاهد استفاده گسترده از روکش های چوبی هستیم. در روبروی راننده نیز یک غربیلک فرمان دو شاخه لوکس به حالت خودروهای تجملاتی قدیمی و مجموعه ای از آمپرهای دیجیتالی پشت فرمان دیده می شود. در مدل کانسپت از یک دسته دنده بزرگ استفاده بود ولی در این نمونه تولیدی جای آن با یک کلید گردان برای انتخاب وضعیت دنده عوض شده است. در کنار آن هم یک کنترلر دایره ای برای دسترسی به امکانات و منوهای سیستم چندرسانه ای خودنمایی می کند.

قیمت مدل دیزلی این کراس اوور ابتدا در بازار کره ۶۵.۸ میلیون وون (۵۷ هزار دلار) خواهد بود.

 

زمان ارسال پست: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۲۲ دسته بندی: معرفی خودرو خارجی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.