اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

با گوشی خودروی خود را روشن کنید

سوئیچ‌ بلوتوثی کتو(Keto)

این ایده جالب توسط استارتاپی کره‌ای شکل گرفته است با نام سوئیچ‌ بلوتوثی کتو(Keto) که باز و بسته کردن درب خودرو و روشن کردن موتور آن را توسط گوشی‌های هوشمند ممکن میکند تا راننده از حمل سوئیچ راحت شده و ایمنی هم افزایش می یابد.

در حال حاضر استارتاپ کره‌ای “وان‌کی”(OneKey) برنامه دارد تا این سوئیچ‌های بلوتوثی را با یک سیستم موسوم به “کتو” متصل به گوشی‌های هوشمند جایگزین نماید. “کتو” یک برنامه سازگار با اندروید و iOS بوده و دستگاهی است که به طور دائمی داخل خودرو قرار می گیرد. البته احتیاج به این سوئیچ خاض کاملا از بین نخواهد رفت، بلکه کاربر آن را درون “کتو” می‌گذارد. بعد سوئیچ‌ بلوتوثی کتو(Keto) در بخش بالایی داشبورد چسبانده شده و برق باتری لیتیوم-پلیمری آن نیز از باتری خودرو تامین می‌شود.

سوئیچ‌ بلوتوثی کتو(Keto)

طریقه عملکرد این سوئیچ

سپس زمانی که کاربر به خودروی خود نزدیک می‌شود، کتو سیگنالی بلوتوثی و منحصر به فرد به همراه یک سیگنال صوتی غیر قابل شنیدن به گوشی هوشمند راننده ارسال می کند.

این روش باعث می‌شود نزدیکترین درب خودرو یا صندوق عقب باز شود. همچنین زمانی که راننده داخل ماشین است می‌تواند با استفاده از گوشی خود ماشین را روشن نماید.

خریداران “کتو” علاوه بر این عملکرد می‌توانند استفاده موقت از خودرو خود را به افراد دیگر بدهند. این عملکرد از راه متصل شدن برنامه سوئیچ به اینترنت انجام خواهد شد و افراد دیگر که این برنامه را بر روی گوشی خود نصب کرده اند خواهند توانست خودرو را قرض بگیرند. کاربر یا راننده اصلی(مالک) این امکان را دارد تا دسترسی هر شخص دیگری را در هر زمان دلخواه لغو نماید یا می‌تواند دسترسی را به ساعاتی خاص از روز محدود کند.

همچنین اگر فردی مالک چند خودروی مجهز به دستگاه “کتو” باشد، می‌تواند از این برنامه برای دسترسی جداگانه به هر یک از خودروها استفاده کند. این دستگاه در حال حاضر با قیمت ۹۹ دلار قابل پیش سفارش بوده و فروش آن از ماه دسامبر آغاز خواهد شد.

 

گیزمگ

مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.