اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

دفاع رهبر از دولت در بحث سهمیه بندی بنزین جاودانه خواهد شد

دفاع رهبر از دولت در بحث سهمیه بندی بنزین

اکبر ترکان کارشناس اقتصادی در یک برنامه زنده تلویزیونی که درباره موضوع سهمیه بندی بنزین آماده شده بود، عنوان کرد: برخی از مسئولان در جریان اصلاح قیمت بنزین ‌قرار نداشتند، ولی زمانی که این اتفاق صورت گرفت، همه گفتند «کی بود کی بود، من نبودم» !

وی ادامه داد: وزیر نفت خیلی وقت قبل و پیش از سهمیه بندی بنزین ، گفته بود که هیچ گونه اتفاق خاصی قرار نیست بیفتد و البته این گونه سخن های غیر عقلانی باعث از دست دادن اعتماد مردم می‌گردد. با این حال وزیر نفت شخص اول در این حوزه بوده و زمانی که چنین حرفی را می‌زند یا اطلاع نداشته و یا اینکه از زمان دقیق آن اطلاع نداشته است که این چیز خوبی نبود.

اکبر ترکان اظهار داشت: بهتر بود پیش از اجرای اصلاح قیمت درباره آن با مردم صحبت می‌کردند و از نظرهای مختلف باخبر می‌شدند. مگر‌ قصد انجام کار ناشایست داشتیم که یواشکی تصمیم بگیریم و اجرا کنیم؟

هر چند که اصلاح قیمت سوخت در زمان درستی صورت نگرفت. این کار باید از سال اول دولت آقای روحانی شروع می‌شد و با شیبی ملایم جلو می‌رفت؛ زمان تصمیم، نادرست بود و کار توجیهی مناسبی هم انجام نشده بود.

وی با تأکید به دفاع رهبر انقلاب از تصمیم های سران سه قوه در مورد اصلاح قیمت بنزین، گفت: دفاع رهبر معظم از دولت در تاریخ ثبت خواهد شد؛ این شجاعت ، یکی از فرازهای ۳۰ ساله رهبری ایشان است؛ مقام معظم رهبری در موقعیتی بحرانی و خاص وارد شدند و بیان کردند که من از تصمیم سران قوا حمایت می‌ کنم.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: یک پس از اجرای‌ طرح اصلاح نرخ و سهمیه بندی بنزین ، چند طرح‌ دو فوریتی بیان شد و قصد داشتند جلوی این کار را بگیرند و شاید در مرحله بعدی نیز رئیس‌جمهور هم وارد جدال می‌شد، اگر این اتفاق رخ می داد، کشور در بحران مدیریتی گرفتار می شد. همان زمان مقام معظم رهبری وارد عرصه شدند و تصمیم خود را اعلام نمودند، ایشان برای این کار هزینه زیادی دادند.

زمان ارسال پست: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | ۲۲:۱۵ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.