اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

ساخت دستگاه کمک تنفسی بیماران کرونا توسط تیم فرمول یک مرسدس بنز

ساخت دستگاه کمک تنفسی بیماران کرونا توسط تیم فرمول یک مرسدس بنز

در فصول اخیر که تیم فرمول یک مرسدس بنز موفق به کسب تمام عناوین قهرمانی شده حال توانسته در تنها کمتر از ۱۰۰ ساعت و با بهره گیری از روش مهندسی معکوس، یکی از دستگاه های کمک تنفسی را برای بیماران کرونا باز طراحی کند.

به دنبال تعلیق مسابقات فرمول یک ، تعداد هفت تیم معروف از میان تیم های فعال در این مسابقات با یکدیگر همکاری می کنند تا از دانش و توان مهندسی و ساخت بالای خود در جهت توسعه سیستم های پزشکی مورد نیاز بهره ببرند.

این بازطراحی مرسدس بنز به منظور کاهش قیمت تمام شده و افزایش تیراژ تولید این دستگاه ها انجام شده است زیرا نیاز پزشکی بسیار زیادی به این دستگاه ها در تمام کشورهای جهان وجود داشته و تولید انبوه و بهینه سازی دستگاه های کمک تنفسی می تواند اقدام بسیار مهمی در شرایط حساس فعلی باشد.

دستگاهی که مهندسان فرمول یک مرسدس بنز به تکنولوژی آن رسیده اند، CPAP نام داشته که در واقع می تواند فشار هوای مثبت را به شکل مستمر تامین کند. طبق تجربه پزشکان ایتالیایی، ۵۰ درصد از افراد دارای عفونت ریه که از دستگاه CPAP استفاده کرده اند، نیازی به استفاده از دستگاه پیچیده تر و گران تر کمک مکانیک تنفسی (ونتیلیتور) نداشته اند.

به همین دلیل ساخت ۳۰ هزار دستگاه کمک تنفسی CPAP در برنامه مهندسان فرمول یک قرار گرفته و امیدواریم که تولید سریع این دستگاه ها باعث رفع نیاز بیمارستان های انگلستان و سایر کشورهای در معرض شیوع کرونا گردد.

از طرفی با توسعه این دستگاه کمک تنفسی، بیماران بدحال می توانند در خانه های خود بستری شوند که این به معنی نیاز کمتر به اشغال شدن تخت های ضروری بیمارستانها در شرایط فعلی است.

نکته مهم این که تیم های فرمول یک به ساخت و توسعه فوق سریع قطعات فنی شهرت دارند و به معمولا به دلیل فشار زیاد مسابقات اتومبیل رانی ناچار هستند تا قطعات جدید فنی را در ظرف مدت بسیار کمی توسعه داده و مورد آزمایش قرار دهند. مسلم است که این ویژگی می تواند در وضعیت شیوع جهانی بیماری کرونا به کمک کادر درمان آمده و جان بسیاری از افراد را نجات دهد.

 

دیجیاتو

زمان ارسال پست: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۸ دسته بندی: اخبار خارجی, فرمول یک تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.