این یک چلنجر عادی نیست بلکه نسخه تولید محدود دیمون بوده که با قدرت سرسامآور خود اینجا قرار گرفته است. در این مسابقه اما در برابر چلنجر دیمون یکی از بهترینهای اروپا یعنی پورشه ۹۱۱ توربو S قرار گرفته است. این سوپراسپرت آلمانی هرچند قدرت کمتری از ماسل کار آمریکایی دارد اما از ویژگیهای خاصی برخوردار است که بسیار به نفع آن خواهند بود.
مهمتر از همه این است که پورشه از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد در حالی که کل نیروی عظیم دوج فقط به چرخهای عقب منتقل میشود علاوه بر این، وزن پورشه نیز سبکتر است که این میتواند برتری قدرتی حریف آمریکایی را جبران کند.
به همین دلیل، چلنجر دیمون علیرغم برخورداری از نیروی فراوان V8 سوپرشارژر، در مسابقه درگ با مشکلات شدید کشش درگیر بود و بنابراین احتمالاً میتوانید حدس بزنید که نتیجهٔ درگ چه خواهد شد. پس از برگزاری سه درگ نیز مسابقه رولینگ نیز انجام شده که میتوانید آنها را در ویدیوی زیر تماشا کنید.
مشخصات فنی خودروها
پورشه ۹۱۱ توربو S | دوج چلنجر دیمن | |
موتور | ۶ سیلندر تخت ۳.۸ لیتر توئین توربو | ۸ سیلندر v شکل ۶.۲ لیتر سوپرشارژ |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۸۰۸ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۹۷۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۶۵۰ کیلوگرم | ۱۹۴۱ کیلوگرم |
قیمت | ۱۵۶ هزار پوند | ۱۳۷ هزار پوند |