اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

درگ جالب موستانگ شلبی GT500 با مک لارن ۷۲۰S

درگ جالب موستانگ شلبی GT500 با مک لارن 720S

فورد موستانگ شلبی GT500 جدید، عضلانی دیترویتی بوده که به سرعت در حال کسب شهرت در مسابقات درگ است و این کار را نیز به روش خود انجام می دهد.

در آن سوی میدان، مک لارن ۷۲۰s هم تفاوت چندانی از لحاظ قدرت ندارد ولی در یک بخش مهم تفاوتی زیاد دیده می شود، وزن خودروها. مک لارن خوش اندام، دارای وزنی ۱۴۱۹ کیلوگرم است ولی شلبی جدید با ظاهر تنومند خود، وزنی معادل ۱۸۴۰ کیلوگرم دارد که نشان از اختلاف حدود ۴۰۰ کیلوگرمی بین این دو خودرو است.

نکته جالب این که هر دو رقیب میدان از گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه بهره می برند. موستانگ شلبی GT500 در زیر کاپوت، مسلح به موتور ۸ سیلندر ۵.۲ لیتر سوپرشارژر بوده که می تواند ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیروی عظیم را روانه چرخ های عقب نماید و صفر تا ۹۷ کیلومتر در ساعت را در ۳.۳ ثانیه طی می کند. تفاوت فاحش دیگر این خودروها، قیمت آنها بوده که شلبی جدید دارای قیمت ۷۴ هزار دلاری در آمریکا می باشد.

مک لارن ۷۲۰s دارای موتور ۸ سیلندر ۴ لیتر توربوشارژر است با قدرت ۷۱۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر که به محور عقب منتقل می شود. دلیل وزن مناسب این سوپراسپرت جذاب، استفاده از فیبرکربن در شاسی و بخش هایی از بدنه آن است. به همین دلیل، شتاب فوق العاده ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن، ۲.۹ ثانیه شده است. قیمت مدل ۲۰۱۹ در آمریکا، ۳۰۴.۷ هزار دلار می باشد.

 

زمان ارسال پست: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۵ دسته بندی: درگ تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.