اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

نبرد آمریکا و آلمان؛ درگ بی ‌ام ‌و M8 کامپتیشن و موستانگ شلبی GT500

درگ بی ‌ام ‌و M8 کامپتیشن و موستانگ شلبی GT500

رقابت جذاب دو نماد خودروسازی باواریایی ها و یانکی ها. درگ بی ‌ام ‌و با موستانگ از جمله رویداد های جذاب دنیای خودرو بوده که در ادامه به تماشای آن می نشینیم. در ابتدا باید بگوییم که M8 خودرویی چهار چرخ محرک بوده که می‌توان آن ‌را در حالت محرک عقب قرار داد ولی موستانگ شلبی GT500 تنها به ‌صورت محرک عقب عرضه می‌شود.

در بخش قدرت موتور اما برتری با موستانگ است زیرا پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژر آن ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، ب ام و M8 کامپتیشن از موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای ب‌ام‌و بهره می‌برد که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شلبی همچنین علاوه بر قدرت بیشتر، حدود ۵۰ کیلوگرم نیز وزن کمتری داشته که این موجب ایجاد نسبت قدرت به وزن بسیار بهتری نسبت به رقیب آلمانی می‌شود.

ولی بهتر است بدانیم که در مسابقات درگ تنها قدرت و وزن مهم نیستند و موارد دیگری از جمله کشش، راننده و از همه مهم‌تر تفاوت زیاد میان چهار چرخ محرک و محرک عقب هم در نتیجه کاملاً تأثیر گذار هستند. در ویدئوی زیر به ‌وضوح می‌توانید این تفاوت را مشاهده کنید.

توضیحی درباره ویدئو درگ بی ‌ام ‌و و فورد؛ در سه مرحله برگزار می‌شود که در مرحله سوم، بی‌ ام ‌و M8 کامپتیشن روی حالت محرک عقب قرار می‌گیرد و تفاوت جالبی را در نتیجه ایجاد می‌کند. بعد ‌از این هم دو ماشین در یک مسابقهٔ رولینگ به مصاف یکدیگر می‌روند.

 

ب ام و M8 کامپتیشن موستانگ شلبی GT500
موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژر
قدرت ۶۲۵ اسب بخار ۷۶۰ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۸۴۷ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهار چرخ عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه ۳.۳ ثانیه
وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم ۱۹۰۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۴۸ هزار دلار ۷۴ هزار دلار
زمان ارسال پست: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۳ دسته بندی: درگ تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.