اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

رونمایی خودرو ملی ترکیه ؛ شاسی بلند برقی شرکت TOGG

دیروز ۶ دی ۱۳۹۸ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مراسمی واقع در مرکز تحقیقاتی مرمره در استان صنعتی کوجااِلی (Kocaeli) از خودرو ملی ترکیه ، یک کراس اوور تمام برقی و یک خودروی سدان تحت برند جدید TOGG رونمایی نمود.

تشکیل برند TOGG (یا خلاصه شده از اول عبارت Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu یعنی گروه خودروسازی مشترک ترکیه) حاصل همکاری بین ۵ خودروسازی داخلی ترکیه بوده که وزارت صنعت و تکنولوژی این کشور آن را پشتیبانی می کند. اولین خودروی این برند یک کراس اوور تمام برقی در کلاس C می باشد که با همکاری استودیوی معروف طراحی، “پینین فارینا” طراحی شده و دارای بدنه ای جذاب و مدرن است.

خودرو ملی ترکیه این کراس اوور برقی با دو موتور ۲۰۰ و ۴۰۰ اسب بخاری وارد بازار خواهد شد. طبق گفته مدیرعامل شرکت TOGG گورکان کاراکاش (Gürcan Karakaş)، مدل قوی تر دارای دو موتور می باشد که زمان رسیدن از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن تنها ۴.۸ ثانیه است. این مدل چهار چرخ محرک بوده و با یک بار شارژ می تواند مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر را طی کند که اگر در شرایط واقعی این پیمایش محقق گردد، در سطح استانداردهای جهانی خواهد بود.

مدل پایه دارای یک موتور برقی با قدرت ۲۰۰ اسب بخار است که می تواند صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۷.۶ ثانیه ثبت نماید. این نسخه با باتری پر، توانایی طی کردن مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر را خواهد داشت. همچنین باتری لیتیوم-یونی آن در داخل ترکیه تولید می شود و به کمک پشتیبانی از فناوری شارژ سریع تنها در مدت زمان ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می شود. مهندسان ترک ادعا کرده اند قوای محرکه برقی به طور کامل توسط متخصصین داخلی توسعه یافته است.

براساس گفته های شرکت سازنده، کراس اوور برقی TOGG مجهز به سطح دوم فناوری خودران بوده و در شرایط مشخص می تواند به کمک راننده بشتابد. تولید و عرضه این کراس اوور به ترتیب از سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شروع خواهد شد.

البته درباره سدانی که در مراسم رونمایی حضور داشت هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

زمان ارسال پست: ۰۷ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۲۲ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.