اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

خودرو سال ۲۰۲۰ به انتخاب موتورترند؛ کوروت C8

خودرو سال 2020 به انتخاب موتورترند؛ کوروت C8

انتخاب شورلت کوروت C8 به عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ توسط موتورترند کاملا همه‌ چیز را دچار تحول کرده است. بهتر است بگوییم قبل از این هرگز چنین وسیله چهار چرخ عجیبی با قیمت کم قابل‌ دسترس نبود.

خودروهایی می‌توانند در این رقابت حاضر شوند که یا کاملاً جدید بوده یا به‌ شکل قابل‌ توجهی بروزرسانی شده باشند. ‌

داوران طی دو روز سوار بر هر خودرو در چند ناحیه آزمایش مختلف از جمله جاده‌های پر پیچ‌ و خم، بیضی سرعت‌ بالا و مسیرهای ناهموار به رانندگی پرداختند. بعد از ثبت این آزمایش‌ها، ۹ خودرو فینالیست انتخاب شدند و لیست این خودروها به شرح زیر می باشد:

آئودی A8 – شورلت کوروت C8 – کیا سول – مرسدس بنز A کلاس – مرسدس AMG GT 4 – پورشه ۹۱۱ کاررا S – سوبارو لگاسی – تسلا مدل ۳ وتویوتا سوپرا

 

دو روز پس از امتحانات ابتدایی، آزمایشات نهایی روی فینالیست‌ها در مسیری به طول ۴۵ کیلومتر در حومه شهر تهاچاپی کالیفرنیا صورت گرفت و در آخر بعد از چند روز آزمایش‌های سخت و پشت سرهم، توسط کارشناسان موتورترند برنده خودروی سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

سوپراسپرت C8 خیلی هم ماشین ساکتی نیست ولی نسبت به سوپراسپرتی هایی که تاکنون رانده ایم بهتر است. همچنین، سواری کوروت جدید هم به شکل فوق العاده ای خوب جلوه می کند. در حالت رانندگی تور، این خودرو احساس راحتی به‌ قدر هر ماشینی که تاکنون رانده‌ایم مانند نیسان لیف از خود بروز می دهد و نکته مهم‌تر، زمان که C8 را در حالت اسپرت یا پیست قرار می‌دهیم، از کیفیت سواری آن کم نمی‌شود.

کابین باکیفیت آن از ویژگی‌های جالب کوروت C8 بوده که آزمایش‌ کنندگان را شگفت‌زده کرد. کابین دارای کیفیت ساخت بسیار خوبی بوده و به غیز از هوشمندانه و جذاب بودن،ارگونومی خوبی هم دارد.

تنها بخش در کوروت جدید که مقداری دارای ضعف می باشد، طراحی بیرونی آن است. خطوط بی‌هدفی روی بدنه آن دیده می‌شوند که به هر جهت کشیده شده‌اند. همچنین، شکستگی‌ها زیادی نیز در بدنه کوروت دیده می شود که ابتدا در نسل قبلی وجود داشتند.

این سوپراسپرت فقط با ۴۹۵ اسب بخار قدرت در مدت ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای مقایسه، مدل کوروت C7 ZR1 با ۷۵۵ اسب بخار قدرت این شتاب را در ۳ ثانیه و فراری ۸۱۲ با ۸۰۰ اسب بخار قدرت در ۲.۸ ثانیه ثبت می کند. دلیل اصلی این عملکرد عالی، گیربکس هشت سرعته دوکلاچه سریع کوروت می باشد.

خودرویی که با آن می‌توانید تمام روز سریع رانندگی کنید و همچنان در آن از آرامش و حس راحتی لذت ببرید. با C8 جدید سرانجام می‌توان از رانندگی با یک کوروت لذت برد.

مشخصات Chevrolet Corvette C8 2020
ترکیب موتور وسط، محور عقب
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
سوپاپ ۲ سوپاپ در هر سیلندر، OHV
قدرت ۴۹۵ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر
ردلاین ۶,۴۰۰ rpm
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
طول ۴,۶۳۰ میلی‌متر
عرض ۱,۹۳۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۳۴ میلی‌متر
وزن خالص ۱۶۴۳ کیلوگرم
توزیع وزن ۳۹ به ۶۱ جلو، عقب
ظرفیت سرنشین ۲ نفر
ظرفیت بار ۱۱۳ لیتر جلو، ۲۴۳ لیتر عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۱ ثانیه
ترمز از ۹۶ تا صفر ۲۹.۵ متر
شتاب جانبی ۱.۰۴ جی
ظرفیت باک ۷۰ لیتر
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۵۹,۹۹۵ دلار
قیمت مدل تست‌ شده ۸۸,۳۰۵ دلار
زمان ارسال پست: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۲۲:۲۲ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.