اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

نتیجه تحقیق: خطرناک بودن رانندگی در حالت تشنگی به اندازه رانندگی در حالت مستی

نتیجه تحقیق: خطرناک بودن رانندگی در حالت تشنگی به اندازه رانندگی در حالت مستی

اگرچه این نتیجه گیری درباره رانندگی در حالت تشنگی کمی ناملموس به نظر می‌رسد، اما برخی دلایل علمی برای حمایت از آن وجود دارد. شرکت انگلیسی لیزینگ آپشن تمامی اطلاعات مربوط به کم آبی بدن را جمع آوری کرده‌اند که همه مطالب از جمله میزان متوسط آب مصرفی یک فرد و کم شدن آب در بدن را در بر می‌گیرد.

به طور خلاصه، در این گزارش آمده است که هر فرد باید روزانه تقریباً نیم گالن آب بنوشد، اما در انگلیس، افراد به طور متوسط تنها حدود یک سوم گالن آب مصرف می‌کنند. این مقدار در ایالات متحده نوسان دارد، اما طبق یک نظر کلی، آمریکایی‌ها برای در امان ماندن از کم آبی بدن به سمت دستیابی به مقداری بیش از نیم گالن معیار، قدم برمی‌دارند.

این امر پسندیده است، زیرا ساینس دایرکت ادعا می‌کند حتی فردی با مشکل کم آبی بدن به صورت جزئی، تمرکز ذهنی کافی برای جلوگیری از ایجاد انواع خطاهای رانندگی پشت فرمان را از دست می‌دهد. برای رسیدن به این نتیجه، مطالعه‌ای بر روی ۱۱ مرد بزرگسال با استفاده از شبیه ساز رانندگی بی حرکت برای تقلید از شرایط دنیای واقعی، انجام شده است. هر شخص در سه جلسه رانندگی شرکت کرد که اولین جلسه با هدف آشنایی انجام شد تا آن فرد به تنظیمات سیستم عادت کند.

 

همچنین می توانید بخوانید:

 

جلسات باقیمانده رانندگان با سفرهای دو ساعته انجام شد و تحت نظارت قرار گرفت، یکی در حالت هیدراته و دیگری در حالت تشنگی. حسگرها فعالیت مغز را ردیابی می‌کردند و در همین حین دوربین‌ها به کنترل رانندگان می‌پرداختند. حوادثی که مربوط به خستگی است از مطالعه حذف شدند.

رانندگی در حالت تشنگی

نتایج نشان داد که رانندگی در حالت تشنگی باعث میشود رانندگان تشنه معمولاً مرتکب اشتباهات جزئی‌تری همچون واژگونی در خط یا ترمز دیرهنگام شوند که این موارد از نظر فراوانی مشابه با موارد ایجاد شده تحت تأثیر الکل هستند. با این حال، شایان ذکر است که حجم کم این مطالعه می‌تواند عاملی محدود کننده در نتیجه گیری باشد.

همچنین، این مطالعه نشان داد که اگرچه فرکانس آن در مقایسه با افراد دی‌هیدراته کمتر است اما با پیشرفت شبیه سازی، حتی در رانندگان هیدراته نیز این اشتباهات جزئی افزایش می‌یابد. جالب توجه است که یکی از شرکت کنندگان باید به طور کامل از مطالعه حذف شود زیرا او در حین شبیه سازی به طور مداوم به خواب فرو می‌رفت.

 

دیجیاتو
زمان ارسال پست: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۲ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.