اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

خطرات عبور از چراغ‌ قرمز

خطرات عبور از چراغ‌ قرمز

بر اساس گزارش منتشر شده توسط انجمن خودروی آمریکا، در هر روز حداقل ۲ انسان بی گناه جان خود را به دلیل عبور رانندگان از چراغ‌ قرمز از دست می‌دهند.

حداقل تعداد ۹۳۹ نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی به دلیل تصادفات مربوط به عبور از چراغ‌ قرمز، جان خود را از دست داده اند. این آمار حاکی از رشد قابل‌ توجه ۲۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۲ است که وضعیت خطرناکی را بازگو می کند.

اطلاعات بدست آمده همچنین نشان دهنده آن هستند که ۴۶ درصد از آمار مرگ و میر مربوط به سرنشینان خودروهای دیگر بوده و بیشتر از ۵ درصد هم به عابران پیاده یا دوچرخه‌ سواران و موتورسواران تعلق داشته است.

چراغ‌ قرمز

جالب است بدانید در آمریکا، با اینکه ۸۵ درصد از رانندگان اطلاع دارند که عبور از چراغ‌ قرمز خطرناک است اما حدود یک نفر از هر ۳ نفر می‌گوید در یک ماه گذشته یک‌ بار مرتکب چنین کاری شده است.

 

راهکار پیشگیری

موسسه بیمه‌ ایمنی بزرگراه‌ های آمریکا همچنین عنوان کرده است استفاده از دوربین‌ های چراغ‌ قرمز نیز می‌تواند رانندگان را از انجام چنین کارهای خطرناکی باز دارد.

توصیه دیگر این انجمن آن است که یک یا دو ثانیه بعد از سبز شدن چراغ راهنمایی حرکت کنید تا ریسک عبور خودروی دیگر از چراغ و خطر برخورد با شما کمتر شود. احتمالا خودروی پشت‌ شما از این کار خشمگین می شود ولی هیچ‌ مسئله ای مهم‌تر از حفظ جان شما نیست.

زمان ارسال پست: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۹ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.