اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

با خصوصی بودن خودروسازی از کره هم جلو تر بودیم

خصوصی بودن خودروسازی

رییس انجمن همگن قطعه سازی، اداره نشدن شرکت‌ها توسط بخش خصوصی را یک مانع سر راه پیشرفت آن‌ها بیان کرد: در زمان انقلاب شرکت‌ های خصوصی مانند ارج، آزمایش و همچنین ایران خودرو به دلیل خصوصی بودن، عملکرد بسیار خوبی داشتند و اگر حتی روند کاری به همان شکل گذشته ادامه می یافت الان از صنایع پیشرفته کره هم جلوتر بودیم. خودروسازی خصوصی

وی ادامه داد: اما اقدام به دولتی کردن این شرکت‌های خصوصی، جلوی رشدشان را گرفت و حتی برخی از شرکت‌ها تعطیل شدند و برخی دیگر نیز به دلیل برکناری متعدد مدیر عامل به اندازه کافی پیشرفت نکردند؛ اما بخش خصوصی دلسوز صنعت است و با هر روشی جلوی نابودی آن را خواهد گرفت.

محمدرضا نجفی‌منش نبود منافع برخی افراد در خصوصی شدن را مانع انجام این مهم دانست و اظهار داشت: برخی افراد نمی‌خواهند این شرکت‌ها به سمت خصوصی شدن بروند زیرا منافع آن ها با این موضوع یکی نیست. ولی باید به این نکته توجه داشت که احیای صنعت تنها به دست بخش خصوصی واقعی امکان‌پذیر می باشد.

 

ماجرای ایران خودرو

به گفته وی، هدف دولت در برکناری مدیرعامل ایران خودرو هنوز مشخص نیست اما اگر این شرکت‌ها خصوصی باشند دولت به این اندازه در امور دخالت نخواهد کرد؛ متاسفانه نا هماهنگی‌هایی در دولت وجود دارد که مانع تسریع روند خصوصی‌سازی شرکت‌های خودرویی شده است.

رییس انجمن همگن قطعه سازی با بیان این مطلب که رییس شرکت باید توسط اعضای هیات مدیره عوض شود تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی در تامین نقدینگی وضعیت خوبی ندارند و باید هرچه سریع‌تر قبل از نابودی صنعت به این مورد رسیدگی شود.

نجفی منش عنوان کرد: با اینکه دولت تا آخرین لحظه به دخالت در امور این شرکت‌ها اصرار دارد و کناره‌گیری‌ آن سخت به نظر می‌آید، اما خصوصی سازی به قانون تبدیل شده و اگر اتفاق نیفتد در واقع قانون را اجرا نکرده ایم.

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.