اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

زمان قرعه کشی و ثبت نام خودروهای وارداتی / اسفند ۱۴۰۱

شرایط خرید خودروهای وارداتی + جزئیات

به روزرسانی ۲۷ اسفند ۱۴۰۱: با اینکه بیشتر از ۱۲۰ هزار نفر در طرح واردات خودرو ثبت‌ نام کرده اند، ولی در به دلیل اشتباهات افراد و همچنین اشتباهات بانک‌ها در وکالتی کردن حساب‌ها، در کل برای حدود ۳۴ هزار نفر اولویت‌ مشخص و به آنان اعلام شده است.

ضیغمی بیان‌ کرد: تقریبا ۱۵ درصد خریداران در بخش وکالتی کردن شماره حساب‌ هایشان اشتباه کردند. البته برای اشخاصی که اعتراض دارند امکان نامه‌ نگاری و تحویل آن به دبیرخانه وزارت صمت یا تماس با سامانه ۱۲۴ با درج کد ملی، شماره تلفن همراه و مشکل پیش‌ آمده هم وجود دارد.

وی ادامه داد: درباره انصرافی ها، با بانک‌ها تماس داشتیم و فهرست انصرافی ها را به بانک‌ها اعلام کردیم. هر چند که بعضی از بانک‌ها همکاری کافی در زمینه رفع مسدودی حساب افراد نداشتند ولی تعهد دادند که از امشب کار را انجام دهند.

وی گفت: هزار و ۱۰۸ خودرو از شرکت چانگان (شامل ۲۴۰ دستگاه چانگان تیپ ۲ و ۸۶۸ چانگان تیپ ۳ ) که داخل کشور موجود هستند یا به سمت بنادر کشورمان در حال حرکتند، عرضه خواهد شد و در تلاشیم که از امشب عرضه آنها آغاز گردد.

همچنین ۳۰۰ هیوندای النترا هم مجوز سازمان ملی استاندارد و مجوز گمرک را دریافت کرده‌اند ولی به خاطر فاصله نزدیک تا عید، بعد از تعطیلات نوروز و از روز پنجم سال جدید عرضه آنها آغاز خواهد شد.

تا همین امروز ثبت سفارش خودرو از ۱۱ شرکت شامل چانگان، دانگ فنگ، کیا، هیوندایی، سانگ یانگ، نیسان، جتا،فیات، سئات، تویوتا، میتسوبیشی، اپل و داچیا انجام شده است.

مدیر طرح واردات خودرو ادامه داد: هر نفر در لحظه می‌تواند ۲ اولویت خودرو انتخاب کند.

قیمت علی الحساب برای خودروهای چانگان تیپ دو ۸۵۰ میلیون تومان و برای چانگان تیپ ۳ حدود ۹۰۰ میلیون تومان اعلام شده که این قیمت درب خروج گمرک می باشد و قیمت قطعی در زمان ارسال دعوتنامه برای افراد مشخص میشود.

درباره قیمت علی الحساب خودروها، عمده هزینه های ارزش خودرو شامل هزینه های ترخیص، حمل و بیمه را شامل میشوند.

ضیغمی در پایان گفت: وزارت صنعت لیست مربوطه را به شرکت های وارد کننده می فرستد، بعد اشخاص باید با آن شرکت ها قرارداد بسته، رنگ خودرو را مشخص نموده و مابه التفاوت قیمت را پرداخت نمایند که بعد از آن، تحویل خودرو حداکثر طی ۳ ماه انجام خواهد شد.

 

به روزرسانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صمت بیان کرد به احتمال زیاد اولین عرضه خودروهای وارداتی روز شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

امید قالیباف در گفتگوی تلویزیونی افزود: تصمیم وزارت صمت این بوده که اولین عرضه وارداتی ها تا قبل از شروع سال ۱۴۰۲، یعنی در چند روز آینده و احتمالا از شنبه هفته آینده انجام گردد.

 

به روزرسانی ۲۳ اسفند ۱۴۰۱: مهدی ضیغمی در یک گفتگو بیان کرد: نتایج قرعه‌ کشی خودروهای وارداتی ساعت ۲۱ شب گذشته (۲۲ اسفند ۱۴۰۱) اعلام شده است.

مدیر طرح واردات خودرو عنوان کرد، اکنون خریداران خودروهای وارداتی که قبلا ثبت‌ نام را مطابق فرآیندهای اعلامی انجام داده‌اند می‌توانند با رفتن به سامانه saleauto.ir و ورود به حساب کاربری، از نوبت خرید خودروی خود مطلع گردند.

بنا به گفته مدیر طرح, تلاش شده تا طی ۶ ماه آینده حداقل ۱۰۰ هزار خودرو به کشور وارد کنند. در حال حاضر تقریبا ۱۵۰۰ خودرو به کشور وارد شده که نزدیک به ۱۲۰۰ دستگاه از این خودروها قابل عرضه هستند.

 

به روزرسانی ۲۱ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از قرعه‌ کشی برای تعیین لیست نوبت افراد متقاضی خودروهای وارداتی در ساعت ۱۴ امروز خبر داد و گفت: این قرعه‌ کشی در محل وزارت صمت انجام و سپس لیست منتشر خواهد شد.

 

به روزرسانی ۱۹ اسفند ۱۴۰۱: امروز سخنگوی وزارت صمت بیان نمود که قرعه‌ کشی خودروهای وارداتی برای تعیین اولویت زمانی خریداران، روز یکشنبه ۲۱ اسفند انجام خواهد شد.

سخنگوی صمت در ادامه گفت : این قرعه کشی در حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی انجام می گردد.

خریداران می توانند با رفتن به صفحه حساب شخصی خود در سایت saleauto.ir نسبت به رتبه اولویت خود مطلع شوند.

 

به روزرسانی ۱۶ اسفند ۱۴۰۱: مدیر طرح واردات خودروی صمت اعلام کرد: قبل از این بیان شده که زمان قرعه‌ کشی خودروهای وارداتی روزهای سه‌ شنبه یا چهارشنبه هفته جاری می باشد ولی انجام قرعه‌ کشی به زمانی دیگر موکول شد.

ضیغمی در گفت وگویی راجع به زمان قرعه کشی خودروهای وارداتی، گفت: قبل از این اعلام شده بود که قرعه‌ کشی خودروهای خارجی در روز سه‌ شنبه یا چهارشنبه همین هفته انجام خواهد شد ولی به خاطر زمانبر شدن استعلامات، قرعه‌ کشی در روزی دیگر، برگزار می گردد، ولی به دلیل گرفتن استعلامات لازم و جمع بندی آن، زمان قرعه کشی در روزهای آینده خواهد بود.

مدیر طرح واردات خودروی صمت در ادامه ذکر کرد: فعلا زمان آن را به طور مشخص اعلام نمی کنیم تا استعلامات به‌ شکل کامل انجام شده و نتیجه آنها مشخص گردد و پس از مشخص شدن نتایج زمان برگزاری قرعه کشی خودروهای وارداتی هم در اسرع وقت اعلام می‌شود.

 

به روزرسانی ۱۴ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: به احتمال زیاد عصر روز سه‌ شنبه ۱۶ اسفند جهت تعیین اولویت خرید خودروهای وارداتی قرعه‌ کشی انجام خواهد شد.

سخنگوی صمت با اشاره به پایان مهلت ثبت نام خرید خودروهای وارداتی در ساعت ۲۴ دیروز (۱۳ اسفند) اظهار کرد: بلافاصله بعد از اتمام ثبت نام تمامی اطلاعات خریداران طبق شرایط اعلام شده بررسی شده و فهرست نهایی احتمالا عصر سه شنبه جهت تعیین اولویت خرید، قرعه کشی خواهد شد.

امید قالیباف ادامه داد، خریدارانی که پس از اعلام اولویت بندی قصد انصراف داشته باشند، در سریعترین زمان، پول مسدود شده آنها( که در حساب خودشان است) ازاد خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: میزان ثبت نام جهت خرید خودروی وارداتی مطابق هدفگذاری وزارت صمت است.

 

بروزرسانی ۱۱ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صمت از تمدید مهلت ثبت‌ نام برای خودروهای وارداتی خبر داد.

قالیباف با اعلام این خبر بیان نمود: مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی تا ساعت ۲۴ تاریخ شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ تمدید گردید.

سخنگوی وزارت صمت افزود: گزینه ویرایش در سامانه saleauto.ir هم فعال شده است و خریداران می‌توانند اطلاعات خود را ویرایش نمایند.

گفتی است، در ابتدا مهلت ثبت‌نام تا ساعت ۱۸ امروز (پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه) در نظر گرفته شده بود.

براساس تاکید مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، هزینه متوسط رو به پایین قیمت خودروها می باشد که به این پول، بایستی سود کوتاه‌ مدت توسط بانک‌ها تخصیص داده شود. چنانچه بانکی در این زمینه همکاری نکند، مشتری می‌تواند وجه خود را به بانک‌های دیگر منتقل نماید.

 

به روزرسانی ۹ اسفند ۱۴۰۱: سخنگوی وزارت صمت در یک ویدیوی ارسالی، با اشاره به نام ۲۲ بانک طرف قرارداد این وزارت که خریداران طرح فروش خودروهای وارداتی می‌توانند مقدار ۵٠٠ میلیون تومان را در آنها واریز و مسدود نمایند؛ بیان کرد: بانک‌ ها باید سود کوتاه مدت به این سپرده‌ها اختصاص دهند.

امید قالیباف تاکید نمود: اگر خریداران از فرآیند بانک انتخابی خود برای ثبت‌ نام خودروهای وارداتی (تعریف حساب وکالتی و واریز وجه مذکور) راضی نباشند، می‌توانند به آسانی بانک خود را تغییر دهند.

لازم به ذکر می باشد که متقاضیان می‌توانند از راه بانک‌های ملت، تجارت، رسالت، ملی، صادرات، سپه، اقتصاد نوین، آینده، پست بانک، توسعه تعاون، دی، رفاه کارگران، سینا، صنعت و معدن، اعتباری ملل، پارسیان، شهر، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، قرض‌الحسنه مهر ایرانیان و بانک سرمایه برای تعریف حساب وکالتی و واریز وجه اولیه ۵٠٠ میلیون تومان برای ثبت‌ نام در طرح فروش خودروهای وارداتی توسط سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اقدام نمایند.

نکته بعدی این که با احتساب امروز (سه‌ شنبه ۹ اسفند) خریداران خودروهای خارجی که از دی ماه امسال وارد کشور شده‌اند، ۳ روز (تا پنجشنبه ١١ اسفند ۱۴۰۱) فرصت دارند که ثبت‌ نام خود را توسط سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس http://saleauto.ir تکمیل کنند.

 

به روزرسانی ۵ اسفند ۱۴۰۱: بنا بر اعلام سخنگوی وزارت صمت، خریداران خرید خودروهای وارداتی میتوانند از فردا ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲ ظهر برای ثبت درخواست خود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه نمایند.

چهارشنبه هفته قبل (۳ اسفند ۱۴۰۱)، سخنگوی وزارت صمت از آغاز ثبت‌ نام برای خودروهای خارجی وارده شده از هفته دوم اسفند امسال خبر داد و اعلام نمود که فروش با سامانه یکپارچه انجام میشود.

طبق اطلاعات اعلام شده از طرف وزارت صمت، ثبت‌ نام خودروهای وارداتی از فردا (شنبه) آغاز شده و خریداران در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی همچون داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و…، باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه نمایند.

امید قالیباف در توئیتر خود گفت: متقاضیان خودروهای وارداتی تاریخ شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ از ساعت ۱۲ به سامانه یکپارجه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه و طبق شرایطی که در درگاه وزارت صمت shatanews.ir ذکر شده ثبت نام کنند.

همچنین وی تاکید کرده که زمان ثبت‌ نام، اولویت محسوب نمی‌گردد.

در ادامه طبق اعلام مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، با توجه به تعداد ثبت‌ نام برای تعداد خودروهای عرضه‌ شده تصمیم‌ گیری خواهند کرد، ولی حداقل فروش ۱۰۰ هزار خودرو در یک بازه شش ماهه برنامه ریزی شده است.

ثبت نام کنندگان باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند تا زمانی که حق تقدم مشخص شود و طبق نوبت تعیین شده، بر اساس خودروهایی که عرضه و ثبت‌نام می‌شود، مبلغ اولیه را تکمیل وجه و واریز کنند.

 

به روزرسانی ۴ اسفند ۱۴۰۱: بنا بر اطلاعاتی که در رسانه ها از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده است، تاریخ شروع ثبت نام خودروهای وارداتی از روز شنبه (ششم اسفند ۱۴۰۱) می باشد.

خریداران و ثبت نام کنندگان در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌ کشی خودروهای داخلی از جمله دارا بودن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و غیره، باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود نیز بلوکه کرده باشند!

طبق این اطلاعات، تعیین شده تا خودروهای وارداتی در قرعه کشی عرضه گردند و ثبت نام کنندگان در قرعه کشی هم باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی خودروهای داخلی از جمله اینکه گواهینامه داشته باشند.

یعن پلاک فعال نداشته باشند، در ۴۸ ماه اخیر از خودروسازان داخلی محصولی نخریده باشند و تا یک سال نیز نمی‌توانند سند خودرو را به کسی منتقل کنند را رعایت نمایند.

زمان ارسال پست: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۰ دسته بندی: واردات خودرو تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
محمد گفت:

40 سال دزدی و مردم همچنان خواب

با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.