اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

مشخصات فنی جیلی آزکارا هیبرید + امکانات و قیمت

مشخصات فنی جیلی آزکارا هیبرید + امکانات و قیمت

کراس اوور جیلی آزکارا هیبرید یکی از جدی ترین گزینه های واردات خودرو می باشد که نسخه دو دیفرانسیل و هیبرید آن عرضه خواهد شد.

همانطور که می‌دانید، تعداد و تنوع خودروهای دو دیفرانسیل در بازار ایران بسیار محدود است. اما به همین دلیل، فردا موتور محصولی را برای واردات به بازار عرضه خواهد کرد که هم دارای دو دیفرانسیل است و هم از تکنولوژی هیبریدی استفاده می‌کند.

جیلی آزکارا (Azkarra)، محصولی از شرکت معروف چینی است که قبلاً شاهد حضور محصولات آن در بازار ایران بودیم. خریداران آن‌ها از کیفیت و استحکام آن‌ها بسیار راضی بوده‌اند.

این خودروی کراس اوور هیبریدی و دو دیفرانسیل که قرار است توسط فردا موتور وارد شود، ویژگی‌ها و امکانات منحصر به فردی دارد، اما مهم‌ترین آن‌ها ظرفیت چهار چرخ محرکی آن است.

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه روایت خدمت به نمایش گذاشته شده است تا به عنوان یک دستاورد دولت معرفی شود و در معرض دید عموم قرار بگیرد.

مشخصات فنی جیلی آزکارا هیبرید + امکانات و قیمت

 

طراحی ظاهری آزکارا Geely Azkarra

اگرچه جیلی آزکارا ویژگی‌ها و امکانات فنی مناسبی دارد، اما طراحی ظاهری آن خیلی خاص و جذاب نیست و نمی‌تواند تماشاگران را به خود جلب کند.

در قسمت جلوی این خودرو، شاهد طراحی شبیه به لوگوی جیلی در حاشیه پنجره هستیم و فرم چراغ‌های جلو نیز تقریباً همان شکلی دارد.

چراغ‌های عقب خودرو، به طور متفاوت از روند روز دنیا با یکدیگر ارتباط ندارند، اما برای طراحی آن‌ها از شکل چراغ‌های عقب قدیمی پورشه کاین الهام گرفته شده است.

در کل، ممکن است جیلی آزکارا جلوه ظاهری زیادی نداشته باشد، اما همچنان قابلیت دارد تا رضایت مشتریان ایرانی را به خود جلب کند و نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.

 

امکانات رفاهی جیلی آزکارا

مدل هیبرید دو دیفرانسیل این خودرو با دو تیپ در بازار جهانی عرضه می گردد که تیپ GL، لاکچری و نسخه GF ، فول آپشن می باشد. با توجه به نسخه ای که در نمایشگاه روایت خدمت دیده شد، احتمال زیاد تیپ GF یا فول آپشن این کراس اوور وارد ایران میشود.

داخل کابین جیلی آزکارا هیبرید

تیپ GF یا فول آپشن مجهز به امکاناتی از جمله صندلی های برقی راننده و شاگرد، سیستم تهویه دو کاناله، حالت های رانندگی، سیستم صوتی بوز با ۱۲ بلندگو، کلاستر دیجیتال، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط، ترمز اضطراری، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، دوربین ۳۶۰ درجه و … می باشد.

 

مشخصات فنی جیلی آزکارا

در بخش مشخصات فنی و موتور از یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری GDI (تزریق مستقیم) و یک موتور برقی ۴۸ ولتی استفاده شده است.

موتور بنزینی آن می تواند ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند و موتور برقی کوچک نیز توانایی تولید ۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۵ نیوتن متر گشتاور را داراست.

در کل، این دو موتور برقی و بنزینی با هم می توانند ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را روانه گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک نمایند. در نهایت خروجی پیشرانه هیبرید به هر چهار چرخ خودرو می رسد.

جیلی آزکارا هیبرید

 

قیمت جیلی آزکارا

با یک جستجو در سایت های جهانی فروش این خودرو مشاهده میکنیم که ارزان ترین تیپ هیبرید آن یعنی GL یا لاکچری به قیمت ۹۷ هزار ریال در عربستان (معادل ۲۵.۸ هزار دلار) به فروش میرسد.

با توجه به محدودیت سقف قیمت ۲۰ هزار دلاری واردات احتمالاً ورود این خودرو با مشکلاتی همراه شود و به راحتی به دست مردم نرسد.

زمان ارسال پست: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۱ دسته بندی: اخبار فردا موتور تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.